برنامه های هفته زمین پاک در استان مرکزی اعلام شد

برنامه های هفته زمین پاک (دوم تا هشتم اردیبهشت ماه) در استان مرکزی به منظور توجه به زمین پاک و اشاعه فرهنگ محیط زیست اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، یوسف یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ۲۹ فروردین در جلسه هماهنگی گرامی داشت هفته زمین پاک افزود: ۲۲آوریل (۲ اردیبهشت ماه ) به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های اجتماعی و مدنی جهان به نام "روز جهانی زمین پاک "  نام‌گذاری شده است و یکی از رویداد های مهم جهانی به شمار می‌رود و هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شعار هفته زمین پاک با عنوان : «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز»   بیان داشت : این هفته، فرصتی مغتنم است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به آن نقش انکارناپذیری را در نهادینه ساختن باور و اراده انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد.
یوسفی افزود: به همین منظور و در در راستای تنویر افکار عمومی و گسترش مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست و زمین پاک  برنامه های متنوعی از جمله نواختن زنگ زمین پاک در مدارس، اجرای برنامه های پاکسازی مسیر جاده های استان در تداوم برنامه «اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک» ، بازدید سرزده از صنایع استان ، اجرای آموزش زیست محیطی دانش آموزان در سطح استان  درنظر گرفته شده است .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، افتتاح پروژه های زیست محیطی، برگزاری نمایشگاه کار دستی با مواد دور ریختنی و بازیافتی  ، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، افتتاح خانه‌های محیط ‌زیست و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه مدیریت پسماند را از دیگر برنامه های هفته زمین پاک در استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار