علوم پزشکی نگران مصرف فست فود و نوشابه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف فست فودها، مواد افزودنی، نوشابه های رنگارنگ و آبمیوه های صنعتی در جامعه، آنها را موادی زیان آور برای سلامت جامعه برشمرد و بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل های آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از پیام خبر: دکتر سید وحید حسینی در نشست شورای عالی غذا و تغذیه دانشگاه با تاکید بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل های آینده گفت: با رفع مشکل غذا و تغذیه در سطح جامعه، بزرگ ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و اولویت بهداشت بر درمان برداشته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف فست فودها، مواد افزودنی، نوشابه های رنگارنگ و آبمیوه های صنعتی در جامعه، آنها را موادی زیان آور برای سلامت جامعه برشمرد.

او اضافه کرد: غذا و تغذیه سالم موضوعی فراتر از برگزاری نشست است و باید آن را به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنیم و با مشارکت نهادها و سازمان های مرتبط، برای اصلاح الگوی غذایی مردم و حرکت به سمت استفاده از مواد خوراکی سالم، تلاش شود.

توزیع نان کامل، هدفی رو به توسعه در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: استان فارس در زمینه تولید و توزیع نان کامل پیشرو است و در حال حاضر 15 نانوایی در فارس نان کامل به مردم ارایه می کنند که این تعداد به زودی به 20 نانوایی افزایش می یابد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در فازهای بعدی نیز تعدادی نانوایی در هر فاز به این تعداد افزوده می شود.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه تولید نان و محصولات ویژه بیماران مبتلا به سلیاک گفت: تاکنون هزار بیمار مبتلا به سلیاک در استان فارس شناسایی شده اند و موضوع حمایت از بیماران سلیاک یکی از برنامه های مهم و ضروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت غذایی است.

او اضافه کرد: همچنین واحدهای تولید کننده محصولات سلیاک در استان نیز مورد حمایت دانشگاه قرار دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار