32 هزار تن خرما از فراشبند برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با بیان اینکه میانگین تولید سالانه خرما در این شهرستان ۸ تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بیش از ۳۲ هزار تن محصول خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 07 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگران: امیر ارسلان حق شناس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند اظهار کرد: برداشت خرمای زاهدی (قصب) از ۴ هزار هکتار نخلستان شهرستان فراشبند از اواخر شهریور آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه میانگین تولید سالانه خرما در این شهرستان ۸ تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بیش از ۳۲ هزار تن محصول خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در نخلستان‌های فراشبند ۳۱ رقم خرمای مرغوب شناسایی شده که عمده آن‌ها رقم زاهدی (قصب) است.

او اضافه کرد: کبکاب شاهانی، لشت، بریمی، خاصویی، خوش خوراک و شهابی از دیگر انواع خرمای نخلستان‌های فراشبند است که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به دیگر نقاط استان فارس، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای ۱۴ واحد بسته بندی قصب و خرما است که به‌صورت نیمه صنعتی به امر بسته بندی مشغول هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار