نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن قصد دارد انتخابات را کمرنگ کند، ولی ما باید انتخاباتی پرشکوه و پررنگ برگزار کنیم، شخصیتی همچون شهید آیت‌الله رییسی را انتخاب کنیم تا بتواند این راه را ادامه دهد، گرچه این مسائل نیازمند بصیرت است و باید اختلافات کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰ 07 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۸ خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌هایی وجود دارد، و هر کسی که می‌تواند و توانایی لازم را در خود می‌بیند باید مسئولیت را بپذیرد.

وی با اشاره به ایام انتخابات، افزود: کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید توانمند باشد و همه مسائل را بسنجد نه اینکه بدون توجه به مسئولیت‌ها جامعه را با مشکل مواجه کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در حدیثی از امام جواد (ع) آمده است که آن کسی که بدون اطمینان نسبت به جوانب کار پا در میدان بگذارد باید بداند که عاقبتی جز معصیت برای خود فراهم نکرده است، در حقیقت هر کسی که قرار است در جایگاهی قرارگیرد باید جوانب کار را بسنجد.

نکونام با اشاره به مهم بودن مساله موقعیت‌شناسی، تصریح کرد: ایام انتخابات در پیش است و باید بدانیم دشمن چه طراحی‌ها و برنامه‌هایی برای ما دارد، کار‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد تا ذهن ما را از شهدای خدمت منحرف کند و نام نیکی که از آن‌ها برجای گذاشته شده و به الگو تبدیل شده‌اند، مخدوش کرده و جامعه را به سمت دیگری هدایت کنند.

وی ادامه داد: باید دشمن را بشناسیم و در مسیر انحرافات و تحریف‌هایی که ایجاد می‌کند قرار نگیریم، در حقیقت دشمن قصد دارد انتخابات را کمرنگ کند، ولی ما باید انتخاباتی پرشکوه و پررنگ برگزار کنیم، شخصیتی همچون شهید آیت‌الله رییسی را انتخاب کنیم تا بتواند این راه را ادامه دهد، گرچه این مسائل نیازمند بصیرت است و باید اختلافات کنار گذاشته شود.

به گفته نکونام، لازم است همه دست به دست هم دهیم تا به سلامت از این مرحله عبور کنیم و سکان را به دست کسی بسپاریم که بتواند این راه خوب را دنبال کند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز جنایاتی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها انجام می‌دهند قطعا دوام نخواهد داشت و به گفته پروردگار از بین خواهد رفت، کسانی که می‌مانند و پرچم حق، عدالت و دفاع از خود را برافراشته می‌کنند غزه، فلسطین و مقاومت است، وعده پروردگار بیان می‌کند که باطل از بین رفتنی است.

نکونام با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع)، افزود: این امام بزرگوار کسی است که در کودکی به امامت رسید و عجایبی از ایشان بروز کرد، البته همه انبیا و ائمه چنین ویژگی را داشتند، کما اینکه شناخت این ویژگی‌ها لازم و ضروری است.

وی با اشاره به آغاز ماه ذی‌الحجه، بیان کرد: ماه ذی‌الحجه از ماه‌های عبادی و بسیار مهم نزد پروردگار است، نباید از عبادت این ماه و برکاتی که داشته غافل شویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: این دو بزرگوار الگو‌های بسیار ارزشمند برای جامعه هستند، از هر زاویه‌ای که نگاه شود می‌تواند الگویی برای جوانان باشد، دین‌مداری و امین بودن دو مساله‌ای است که باید درنظر گرفته شود.

نکونام بر آسان گرفتن ازدواج و فراهم کردن زمینه‌های ازدواج تاکید کرد و گفت: لازم است به این مسائل توجه شود تا جامعه به سلامت پیش رود و مشکلاتی که در زمینه جمعیت و آسیب‌های خانوادگی و ... وجود دارد، رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار