تدوین نخستین استاندارد تشویقی محصول گلابی در خراسان شمالی

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از تدوین نخستین استاندارد تشویقی محصول گلابی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 10 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد خوران اظهار کرد: نخستین نشان صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی در خراسان شمالی تدوین و اجرایی شد.

وی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و براساس دستورالعمل مربوط، در جلسه کمیته علائم اداره کل با صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول گلابی موافقت شد.

خوران ادامه داد: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این امر، افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

وی گفت: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یادشده، کارشناسان کنترل کیفیت و استاندارد به‌شکل دوره‌ای از مزارع و باغ‌ها بازدید و اقدام به نمونه‌برداری محصول می‌کنند و در صورت انطباق محصول در حوزه حد مجاز سموم دفع آفات، فلزات سنگین و نیترات، به محصول مربوط پروانه حد مجاز آلاینده‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

وی بیان کرد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم به‌دلیل نگرانی‌های روزافزون از آلودگی‌های محصولات رایج و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده‌ها از بازار صادراتی خوبی برخوردار شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار