هر خبری را نباید فورا باور کرد

گروه استان‌ها-امام جمعه شهرکرد گفت: اگر در فضای مجازی و یا حتی حقیقی خبری برای ما آورده شد نباید سریعا قبول کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ 27 September 2024

به گزارش «تابناک از شهرکرد» حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در نماز جمعه امروز شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره) با تسلیت حادثه معدن طبس، اظهار داشت: در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس، شماری از فرزندان ایران جان باختند که این اندوهبار است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان موظف بر حفظ جان افراد هستند، بیان داشت: مسئولین بنا بر وظیفه اسلامی و انسانی خود، باید از همه کسانی که مشغول کار هستند مراقبت‌ کنند. با حادثه معدن طبس، شاهد قلم به دست شدن دشمنان هستیم که شروع به یاوه‌گویی و تشویش اذهان عمومی می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد: در فضای مجازی انواع مطالب گفته و نوشته می‌شود اما افراد ساده دل بیش از حد به اینها توجه می‌کنند و متاسفانه تحت تاثیر قرار می‌گیرند مثل زمان اغتشاشات که افرادی گوش و چشم خود را به فضای مجازی داده بودند و تصورشان بر این بود که کار تمام است.

وی اظهار داشت: کسانی بودند که اوایل انقلاب دلبستگی خاصی به رادیو آمریکا داشتند و رادیو ایران را گوش نمی‌دادند به همین دلیل ذهنشان مشوش می‌شد اما با گوش دادن به رادیو ایران و شرکت در نماز جمعه امیدوار و آرام می‌شدند. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ما در اسلام بی‌حساب و کتاب نیستیم. قران می‌گوید اگر یک فاسقی خبر آورد نباید سریعا قبول کنید، فاسق کسی است که فسق می‌ورزد و گناه می‌کند. کسی که نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌گیرد و با نامحرم تعاملات داره و ... فاسق است و نمی‌توان به اخبار او اکتفا کرد. 

وی با بیان اینکه قران به ما یاد می‌دهد که خبر فرد عادل را باید باور کرد، افزود: اگر در فضای مجازی و یا حتی حقیقی خبری برای ما آورده شد نباید سریعا قبول کرد. حتی کسانی که آدم‌های خوبی بودند در یک برهه‌ای راه را اشتباه رفتند که نقل‌هایشان کنار گذاشته شد.

فاطمی در پایان با بیان اینکه تکنولوژی جدید یک سری موارد استفاده دارد، خاطرنشان کرد: ابر جنایتکاران تاریخ باطل را حق جلوه می‌دهند و سپس با دروغ‌ها اهداف خود را پیش می‌برند. یک سری مواردی هم در رسانه دشمن وجود دارد که انسان را به خاک سیاه می‌نشاند و انسان را به راه خلاف می‌کشاند امید است خداوند متعال ما را در مسیر بندگی قرار دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار