بدهکاری میلیاردی ادارات به شهرداری

دادستانی نسبت به قلع و قمع درختان توسط دانشگاه صنعتی همدان واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۲۲۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 27 April 2016
رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه ساختمان دانشگاه صنعتی همدان غیرقانونی احداث شده است، گفت: دادستانی نسبت به قلع و قمع درختان توسط دانشگاه صنعتی همدان واکنش نشان دهد.

به گزارش تسنیم، علی اکبرنظری صبح امروز به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهری پویا و با نشاط هستیم اظهار داشت: مدیران کم‌کاری در شهرداری همدان نداشتیم و مدیران تلاش بسیاری داشتند.

وی افزود: همین که شهرداری با وضعیت نابسمان مالی و اقتصادی کشور تواسنته کشتی خود را سالم به ساحل نجات برساند نشان از مدیران توانمند دارد که اگر این موضوع نبود امروز شهرداری همدان با مشکلات بسیاری داشت.

نظری با اعلام اینکه ادارات 132 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، گفت: از این مبلغ 74 میلیارد تومان در کمیسیون ماده 77 تایید شده است ولی ادارات در شهر همدان باید عوارض داده و در مدیریت شهر سهیم باشندو کسی با این موضوع مخالفتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ادارات در سازندگی شهر دخیل باشند و فصل‌الخطاب مدیریت شهری جامعه و مردم نباشند، گفت: دولت در این موضوعات باید ورود داشته و همکاری لازم را داشته باشد تا بتوان به دستاوردهای لازم در مدیریت شهری دست پیدا کرد.

رئیس شورای شهر همدان درباره مرکز پژوهشهای شورای شهر همدان نیز گفت: این مجموعه متشکل از تعدادی از مهندسان و کارشناسان شهر شده است و طرحها ارجاعی به شورا در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و برخی از آنها منجر به طرح می‌شود.

وی درباره ایجاد چالش در سطح شورای شهر همدان گفت: این موضوع حاکی از خردجمعی و اختلاف نظر در سطح شورای شهر همدان دارد که نتیجه آن سبب تصمیم‌گیری مناسب در سطح شورای شهر همدان می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: گاهی شخصیت یا نماینده‌ای در شهر وجود دارد که اعتقاد دارد دیدگاه‌های خود را در مسائل اعمال کند ولی در حال حاضر به لحاظ شفاف‌سازیها به حداقل رسیده است و به عنوان شخصیت مستقل این موارد را رصد کرده و تذکراتی به شهرداری همدان داده می‌شود.

نظری درباره فضای سبز و باغات گفت: در چند روز گذشته با خبر شدیم دانشگاه صنعتی همدان که مرکز اندیشه بوده و باید به مردم اندیشه بیاموزد متوجه شدیم با اره برقی به جان درختان افتاده و مدیران شهرداری را به آن سمت فرستادیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه صنعتی همدان ساختمان خود را به صورت غیرقانونی ساخته است، گفت: درختان این مجموعه را بون مجوز ماده 7قلع و قمع کرده است که در این زمینه گلایه داریم، این مراکز به عنوان مدافعان محیط زیست باید پرچم برداشته و با تخریب محیط زیست مقابله کنند.

نظری با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان مدیران و کارکنان شهرداری همدان را مورد پیگیری قرار داده است، این دانشگاه ساختمان غیرقانونی احداث کرده و درختان را قطع کرده است ولی حال طلبکار شده است.

وی با بیان اینکه بارها و بارها با این موضوعات برخورد کرده‌ایم ولی متاسفانه چشمهای بینایی نیاز است، تصریح کرد: در بیشتر مواقع در مقابل تخریب باغات اقامه دعوی شده است ولی دادگاه شاهدان عینی می‌خواهد که متاسفانه نداشته‎‌ایم.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه 95 درصد ساخت و سازها در اطراف شهر همدان غیرقانونی است، گفت: این مناطق زیرنظر جهاد کشاورزی است و انتظار می‌رود ماموران خود را قوی کند، از سوی دیگر از دادستان می‌خواهیم به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه ورود پیدا کند.

وی افزود: دادستانی به عنوان مدعی العموم در چند مورد ورود پیدا کرده‌اند ولی انتظار می‌رود این ورود بیشتر شود تا مواهب طبیعی که جز شهر است تخریب نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار