واکنش ثبت احوال به افراد فاقد شناسنامه

سخنگوی ثبت احوال با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار نفر فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان شناسنامه دار شدند گفت: برخی از افراد که مدعی هستند شناسنامه ندارند تابعیت ایرانی ندارند.
کد خبر: ۴۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 12 July 2017
سیف الله ابوترابی، سخنگوی ثبت احوال در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی افرادی که شناسنامه ندارند گفت: برخی از افراد  مدعی هستند که شناسنامه ندارند و ایرانی هستند. باید فرایندی را برای دریافت شناسنامه طی کنند.
 
وی ادامه داد: درخواست آنان را شورای تعمیم می گیرد، دستگاه های انتظامی هویت او را بررسی می کند و هنگامی که تابیعت ایرانی آنان احراز شود، برای آنان شناسنامه صادر شود.
 
وی افزود: افرادی نیز هستند که اکثر آنان در مرزها زندگی می کنند، آنان نیز مدعی هستند شناسنامه ندارند، در حالی که ایرانی نیستند. نمی توانیم به کسانی که تابعیت ایرانی ندارند شناسنامه بدهیم.
 
سخنگوی ثبت احوال بیان کرد:هر کسی که ایرانی باشد، در هرکجای ایران و جهان تابعیت او احراز شود به آنان شناسنامه صادر خواهد شد.
 
 ابوترابی تصریح کرد: برای ما اقوام  و شیعه و سنی با یکدیگر تفاوتی ندارند. هرکسی ایرانی باشد به آن شناسنامه می دهیم به شرط اینکه تابعیت ایرانی داشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: کسانی مدعی هستند ایرانی هستند، اگر سن آنان زیر 18 سال است پدر و مادر باید اقدام کنند، بالای 18 سال خود به فرمانداری مراجعه می کنند و مراحل دریافت  شناسنامه را طی می کنند.
 
سخنگوی ثبت احوال بیان کرد: طرح پوشش را در تمام روستاها اجرا کردیم. افرادی از ثبت احوال به صورت سیار به مناطق دور افتاده رفتند و اطلاعات وی بیان کرد: افراد ایرانی که فاقد شناسنامه بودند را دریافت کردند.اما برخی واقعا ایرانی نیستند.هیچ ایرانی را فاقد شناسنامه نگه نمی داریم. مگر اینکه آنان نتوانند اثبات کنند که ایرانی هستند.
 
 ابوترابی خاطر نشان کرد: آماری از کسانی که شناسنامه ندارند را نداریم. چراکه خیلی از آنان مراجعه نمی کنند. سال گذشته تعداد 20 هزار از افراد فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان شناسنامه دریافت کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی تورج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
من خونواده ام مدرک شناسایی نداریم ولی فامیل حاضر هستن برای دادنBNA ولی نمیدونم از کجا شروع کنم چکار باید انجام بدم لطفاً منو راهنمایی کنید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار