برگزاری همایش عصای سفید در شیراز

در روز عصای سفید، جمعی از ورزشکاران نابینا و کم بینا استان فارس و شهر شیراز مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 15 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بیست و سوم مهرماه مقارن با ۱۵ اکتبر به نام روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده، به همین منظور نابینایان و کم بینایان شهر شیراز دور هم جمع شدند.

در این مراسم احمدرضا شاه حسینی رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان شهر شیراز، گفت: ما شعاری داریم که در آن بیان شده مسئولین ما قادر به دیدن شما نیستیم، اما شما ما را ببینید و بر همین اساس امیدواریم نیاز‌های جامعه نابینایان مانند اشتغال، ایاب و ذهاب، مشکل توانبخشی و عدم دسترسی به خدمات و وسایل کمک توانبخشی را برطرف کنند.

عضو تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کم بینایان، افزود: در بحث زیرساخت‌ها و معابر شهری نیز، وضعیت و شرایط مناسبی نداریم و این مسئله را هرسال عنوان کرده ایم و اتفاقی رخ نداده است.

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز هم در این همایش، بیان کرد: در ایران قانون جامع حمایت از معلولان و نابینایان مورد توجه قرار گرفته و کمیته‌های مختلفی در سطح استان‌ها تشکیل شده و دولت و مجلس روی این موضوع کار می‌کنند.

وی بیان کرد: در سطح امور مدیریت شهری، ما طی مصوبه‌ای قانون حمایت از نابینایان را مورد توجه قرار دادیم و مصرانه از مناطق مختلف شهری، شهرداران و مسئولان سازمان‌ها درخواست کردیم که در راستای بهیاری و نوسازی خیابان و معابر در دست احداث، توجه به امکانات مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا را مد نظر قرار دهند، ولی با توجه سازه‌ها و قصور‌هایی که تا الان بوده، امیدواریم سیاست گذاری‌هایی که از این به بعد صورت می‌گیرد شرایط جدیدی را برای افراد نابینا و کم بینا، معلولان و سالمندان ایجاد کند.

در جهان ۱۸۰ میلیون نفر از مشکل نابینا و کم بینایی رنج می‌برند و سازمان بهداشت جهانی با کمک ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در تلاش است با درمان و آموزش، تا سال ۲۰۲۰ از رشد این بیماری جلوگیری کند.

در مراسم روز جهانی عصای سفید از ورزشکاران نابینا و کم بینا استان فارس که در مسابقات کشوری و برون مرزی موفق به کسب مدال شدند، تقدیر شد.

گفتنی است تا پایان سال ۹۶، جمعیت نابینایان و کم بینایان استان فارس ۴۵ هزار نفر بوده که از این تعداد، ۱۶ هزارنفر از خدمات سازمان بهزیستی فارس بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار