ارزهای دولتی برای واردات کاغذ فقط برای دپوی انبارها بوده است

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود رقم بسیار بالایی ارز برای واردات کاغذ تخصیص داده شده ولی متاسفانه به چرخه بازار نیامده و فقط تعداد انبارهای دپوی کاغذ زیادتر شده است.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 05 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی با اشاره به مشکل تأمین کاغذ برای کتاب درسی گفت: در کشوری که بیش از ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز آن وارداتی است، باید موضوع تأمین کاغذ از مدت‌ها قبل حل می‌شد زیرا در این شرایط، هر روش وارداتی و هر مدل نظارتی مد نظر قرار گیرد با چنین مسائلی مواجه می‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: رقم بسیار بالایی ارز برای واردات کاغذ تخصیص داده شده ولی متاسفانه به چرخه بازار نیامده و فقط تعداد انبارهای دپوی کاغذ زیادتر شده است.

وی با انتقاد از اینکه بر توزیع کاغذ نظارت نشده، توضیح داد: حتی قبل از آن که مقام معظم رهبری دستور پیگیری ویژه بدهند یا معاون اول رییس جمهور جلسه بگذارد، ارز کاغذ توزیع شده بود و مسئولان بر امر نظارت بی‌توجه بودند به همین دلیل معلوم نیست ارز دولتی کاغذ چه شده و به چه صورت توزیع شده است.

لزوم تمرکز بر تولید کاغذهایی که وابسته به درختان و چوب نیست

مسعودی بر لزوم تمرکز بر تولید کاغذهایی که وابسته به درختان و چوب نیست تاکید کرد و ادامه داد: اگر به دلیل کیفیت کاغذ کتب درسی، ناچار به استفاده از کاغذهای وارداتی هستیم پس بهتر بود با برنامه‌ریزی منسجم همین مقدار کاغذ وارداتی برای کتاب درسی اختصاص داده می‌شد و دیگر نیازمندی‌های داخلی از راه‌های دیگر تأمین می‌شد.

وی گفت: مادام که نگاه به درون و توجه به توانمندی‌های داخلی وجود ندارد و کاغذ بدون نظارت بر نحوه هزینه‌کرد ارز دولتی توزیع می‌شود، چنین اتفاقات و تلاطماتی طبیعی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره روش‌های جدید تولید کاغذ توضیح داد: باید تولید کاغذ از کربنات کلسیم در دستور کار قرار گیرد زیرا چندین کارخانه با این روش در حال فعالیت است که باید تقویت شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار