رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

یکصد هزار نفر از بیماری پرفشاری خود مطلع شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در اصفهان ، فشار خون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت شد و بالغ بر یکصد هزار نفر از مبتلایان از بیماری خود آگاه شدند.
کد خبر: ۷۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 11 July 2019

طاهره چنگیز در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید سلامت اولویت اول قرار گرفت و رویکرد بسیجی و حماسی در این عرصه جدی گرفته شد.
وی بیان داشت: در فصل جدید برنامه های تحول نظام سلامت، "بسیج ملی کنترل فشار خون" در سال جاری به عنوان رویدادی سترگ و حماسه ای ماندگار در عرصه سلامت ایران به ثبت رسید.
وی بیان داشت: رویدادی که به ثبت وضعیت یکی از مهمترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر برای بیش از سی میلیون نفر جمعیت کشور ظرف مدت پنجاه روز منتهی شد و نزدیک به سه میلیون نفر را از بیماری خود آگاه کرد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاورد این طرح ایجاد عزم و نشاط عمومی برای نهادن "سلامت" و "پیشگیری اولیه" به عنوان گلواژه غالب در گفتمان مردم، و تقویت سرمایه اجتماعی بود.
چنگیز افزود: انتظار می رود تکرار اینچنین نمونه هایی و به کاربستن درس آموخته های آن بتواند علاوه بر کمک به کنترل عوامل خطرساز بیماریها، سطح عمومی سلامت روان را نیز ارتقا بخشد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار