فارس قطب پسته کشور است

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات استان فارس برداشت شود.
کد خبر: ۷۹۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 22 October 2019

مجیدرضا پاکاری با بیان اینکه کار برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور آغاز و تا اوایل آبانماه ادامه دارد، اظهار داشت: از مجموع باغات استان ۳۰ هزار هکتار زیر کشت پسته قرار دارد که ۲۱ هزار هکتار آن بارور و ۹ هزار هکتار آن نهال هستند.

وی با بیان اینکه پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته برداشت شد، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات استان فارس برداشت شود.

پاکاری با بیان اینکه برداشت پسته نسبت به پارسال ۴ برابر افزایش داشته است، ادامه داد: سال گذشته وقوع بلایای طبیعی (بارش تگرگ و باران شدید) و عدم نیاز تامین سرمازدگی در زمان تلقیح گل، منجر به کاهش عملکرد و برداشت این محصول شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که استان فارس به عنوان قطب تولید پسته و رکوردار این محصول در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد سطح زیر کشت استان مربوط به شهرستان‌های نی ریز و سروستان است، گفت: از جمله پسته‌های کاشته شده در استان کله قوچی، احمدآقایی و اکبری است.

پاکاری تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که می‌تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار