تولید 2 هزار و 260تن گوشت مرغ در نی ریز

بصیری گفت: از ابتدای سال جاری تا پايان تيرماه از یک میلیون و ۲۵۶هزار و ۴۹۲ قطعه جوجه ریزی، ۲ هزار و ۲۶۰ تن گوشت مرغ در نی ریز، توليد و به بازار عرضه شده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علیرضا بصیری»، امروز (پنج شنبه 23 مرداد) با اشاره به تولید گوشت مرغ در چهار ماهه سال 99 در نی ریز به خبرنگاران گفت: 2 هزار و 260 تن گوشت مرغ در چهار ماهه امسال در نی ریز تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز افزود: از ابتدای سال جاری تا پايان تيرماه از یک میلیون و 256هزار و 492 قطعه جوجه ريزی، 2 هزار و 260 تن گوشت مرغ در این شهرستان توليد و به بازار عرضه شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع 44 واحد مرغداری موجود، 40 واحد فعال و چهار واحد با ظرفيت کل 36 هزار و 900 قطعه جوجه، غيرفعال هستند.

بصیری تاکید کرد: ظرفيت واحدهای مرغداری شهرستان برای هر دوره جوجه ریزی در مجموع يک ميليون و 250 هزار قطعه و در سال پنج ميليون قطعه است.

وی ادامه داد: علاوه بر 44 واحد مرغداری، 2 واحد پرورش بوقلمون به ظرفيت هفت هزار قطعه و توليد 205 تن گوشت بوقلمون و يک واحد صنعتی پرورش كبک به ظرفيت 15 هزار قطعه با توليد 14 و هشت تن گوشت كبک در سال در نی ریز فعال هستند كه محصولات آنها علاوه بر بازار داخل شهرستان به مركز استان و شهرهای همجوار نيز عرضه می شود.

بصیری، سرانه مصرف گوشت سفید در دنیا را 15 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: ميانگين سرانه مصرف گوشت سفيد در ايران بيش از 32 كيلو گرم و در شهرستان نی ريز 29 و پنج كيلوگرم است و ما با مازاد توليد گوشت مرغ مواجه هستيم.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز تاکید کرد: در حال حاضر كمبود نهاده های طيوردر نی ريز، بزرگترين مشكل مرغداران این شهرستان است كه در صورت محقق شدن، بخش اعظمی از مشكلات توليد كنندگان رفع خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار