نیمی از تست های کرونا در شیراز مثبت است

قاسم پور گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان در حال حاضر ۶۰ درصد است و درصد تست های مثبت کرونا در شیراز حدود ۵۰ درصد است و از هر ۲ نفر یک نفر کرونای مثبت است.
کد خبر: ۹۷۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:  «عبدالرضا قاسم پور»، امروز در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: 13 شهرستان فارس در حال حاضر دارای وضعیت قرمز کرونا، 16 شهرستان نارنجی و هفت شهرستان زرد است و محدودیت ها تا پایان هفته در تردد خودرویی، آموزشی، اداری و دورکاری ادامه دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: در بخش اصناف نیز در استان نظارت بیشتر در رعایت موارد بهداشتی انجام خواهد شد و رستوران ها، اماکن پر تردد، نانوایی و تالارها و ... مورد بازرسی قرار می گیرند.

معاون استاندار اضافه کرد: تمرکز ما بیشتر بر رعایت نکات بهداشتی است و 470 هزار دوز اول و دوم واکسن کرونا تزریق شده و در ستاد ملی مقرر شد میزان «سینوفارم» بیشتری بین استان ها توزیع شود.

وی اعلام کرد: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان در حال حاضر 60 درصد است و درصد تست های مثبت کرونا در شیراز حدود 50 درصد است و از هر 2 نفر یک نفر کرونای مثبت است.

قاسم پور ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از حضور در تجمعات باید مورد توجه مردم قرار بگیرد و اصناف نیز از مکان های دارای تهویه مناسب استفاده کنند.

وی اعلام کرد: ممنوعیت سفر به شهرها همچنان برقرار است و جریمه 500 تا یک میلیون تومانی در پی دارد و با متخلفان در حوزه های مختلف و با عاملان برگزاری تجمعات برخورد می شود.

قاسم پور با اشاره به تعطیلی برنامه های ماه محرم در استان گفت: مراسم ذیحجه و ماه محرم بخشی تعطیل و بخشی در فضای باز برگزار خواهد شد که شرایط آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار