مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح

جهان همچنان از عملکرد فرماندهان ایران طی جنگ تحمیلی در تعجب است

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امکانات ایران و عراق در جنگ قابل قیاس نبود، گفت: جهان همچنان از عملکرد فرماندهان ایران طی جنگ تحمیلی در تعجب است.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سردار فتح الله جعفری صبح یک شنبه در یادواره علمدار شهدای خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی ۳ هزار شهید تقدیم به انقلاب کرده که در نوع خود بی نظیر است.

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در جنگ ۸ ساله هیچ گاه از نظر قدرت نظامی با عراق برابر نبودیم و همیشه دشمن قوی‌تر، با امکانات بیشتر و بی رحم تر بود.

وی با اشاره به حملات دشمن طی ۲ ماه نخست جنگ تحمیلی، افزود: ۱۶ هزار متر مربع از خاک کشور در آن برهه اشغال شد و سپس صدام مناطق اشغالی را مرزهای جدید اعلام کرد.

جعفری تصریح کرد: در ادامه همه کشور بسیج شدند تا دشمن را بیرون کنند اما بنی صدر نامه‌ای به امام نوشت که باید جنگ تمام شود و پای میز مذاکره برویم؛ لذا وضعیت جنگ در آن روزها بحرانی بود.

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: فرماندهان نظامی با تغییر راهبردها و با تقویت روحیه ایمان و شهادت طلبی توانستند پیروز جنگ تحمیلی باشند و به خوبی از قدرت مردم و اراده جوانان استفاده کردند.

وی افزود: جهان همچنان در حیرت شجاعت این فرماندهان نظامی در دوران دفاع مقدس است که چگونه با لشکر اندک و با شجاعت خط دشمن را شکستند و پیشرفت رفتند.

جعفری در انتها گفت: شجاعت و مردم داری از خصلت‌های بارز شهید محمدزاده در دوران دفاع مقدس بود لذا این امر باعث محبوبیت او شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار