رشد ۱۶ درصدی رفع آثار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رفع آثار تغییر کاربری غیر مجاز در ۱۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان خبر داد و گفت: این عدد نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 07 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده اظهار کرد: رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۴۸ هکتار از اراضی زراعی و باغات خراسان شمالی در سال گذشته انجام شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس مواد قانونی مأموران جهاد کشاورزی مکلفند نسبت به توقف عملیات اجرایی در خصوص هرگونه تغییر کاربری غیرمجازی که بدون اخذ مجوز صورت پذیرد، اقدام و مراتب را به مراجع قضائی اعلام کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری متقابل جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی جهت اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، بیان کرد: در راستای جلوگیری از تداوم عملیات تغییر کاربری غیرمجاز این تعامل و همکاری یک ضرورت به شمار می‌رود.

 

براتی زاده همچنین به اعمال مقررات ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات طی سال گذشته در خراسان شمالی اشاره کرد و از تشکیل پرونده و معرفی ۵۲۴ متخلف به مرجع قضائی خبر داد.

 

مقام عالی قضائی خراسان شمالی با اشاره به افزایش موارد شناسایی مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان طی سال گذشته، گفت: موارد رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار