بیش از ۴۵۱هزار تن شکر در خوزستان تولید شد

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی گفت: با پایان عملیات برداشت نیشکر در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۵۱هزار و ۵۳۳تن شکر در واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 09 April 2022

عبدعلی ناصری روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تولید شکر با میزان پیش بینی و تولید سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن کاهش را نشان می‌دهد.
وی علت کاهش تولید شکر در واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان را کمی و شوری آب ، خشکسالی و شرایط خاص آب و هوایی در سال زراعی جاری بیان کرد.

تولید ۲۳هزار تن شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی از تولید ۲۳هزار شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد.
ناصری با بیان اینکه برداشت نیشکر در کشت و صنعت هفت تپه امروز (شنبه) به پایان می رسد افزود: پیش بینی قبلی تولید شکر در این مجتمع ۳۰هزار تن بود ولی این رقم به علت شرایط نامناسب آب و هوایی محقق نشد.
مدیریت و بهره برداری از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مهرماه امسال از بخش خصوصی و به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

قرار است طبق برنامه ، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سه سال آینده به سوددهی برسد.

۱۵۰هزار تن شکر در انبارها نگهداری می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هم اکنون ۱۵۰هزار تن شکر در انبارهای این شرکت نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه نگهداری این میزان شکربه معنای احتکار نیست افزود: موجودی شکر در انبارهای این شرکت در سامانه سازمان صمت ثبت ش ده است.
ناصری با بیان اینکه مدیریت توزیع و قیمت گذاری شکر بر عهده ستاد تنظیم بازار و صمت است افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچ گونه دخالتی در قیمت گذاری شکر ندارد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان در سطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شد و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.
واحد کشت و صنعت نیشکری کارون دیگر واحد مستقل تولید شکر در خوزستان است.
براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴،  حدود ۷۰ درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.
نیاز فعلی کشور به شکر سالانه ۲.۲میلیون تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار