سلامت محصولات گلخانه‌ای یزد استاندارد است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد: فضای کاملا کنترل شده گلخانه‌های استان یزد، امکان استفاده از سموم را به حداقل می‌رساند.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 11 April 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ملانوری در مورد سلامت محصولات گلخانه‌ای استان یزد گفت: محصولات گلخانه ای، چون در یک فضای کاملا کنترل شده تولید می‌شوند معمولا آفات و بیماری‌های کمتری را داشته، پس کمتر نیاز به سمپاشی و کنترل آفات و گیاهان دارند.


وی افزود: همچنین تمامی گلخانه‌ها به علت حساسیت تولید و سرمایه گذاری خاصی که انجام شده حتما یک کارشناس را به عنوان یک ناظر تولید دارند پس کنترل‌ها علمی‌تر و حساب شده‌تر است.


ملانوری ادامه داد: قریب ۷۰ درصد محصولات گلخانه‌ای ما به کشور‌هایی مثل اوراسیا، روسیه، عمان، قطر و حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود و برنامه‌های سختگیرانه‌ای که این کشور‌ها برای ورود محصولات غذایی به کشورشان دارند ما را ملزم کرده تا محصولی تولید کنیم که بتوانیم به این کشور‌ها صادر کنیم و همچنین گلخانه داران را ملزم به استفاده کمتر از سموم و سموم مجاز می‌کند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امکان آزمایش کردن این محصولات وجود دارد و هر شهروندی می‌تواند این محصولات را به آزمایشگاه‌های مرجعی که سازمان غذا و دارو تعیین کرده اند بدهند و نتیجه آزمایش را بگیرند.


پانصد و ۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سطح حدود ۲۰۰۰ هکتار گلخانه‌های استان یزد تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار