با حضور شاعران و اهل قلم:

شب شعر بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ایلام برگزار شد

شامگاه شنبه ۲۴ اردیبهشت سال جاری، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ملی ایران همراه با گفتگو با اهل قلم، شاعران و کنشگران ادبیات کلاسیک در سالن آمفی تئاتر آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 16 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین بیان داشت: بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ملی ایران با همکاری دانشگاه ایلام، معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات زبان فارسی برگزار شد.

سمیه حیدری افزود: کتابخانه های عمومی ایلام به عنوان دستگاه فرهنگی، اجتماعی در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه با معرفی مفاخر، مشاهیر ملی و محلی در سطح جامعه بخصوص بین کودکان، نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاری چنین برنامه هایی خواهد کرد.

وی یادآور شد: در این راستا اسفند ماه سال گذشته آیین بزرگداشت حکیم نظامی با همکاری دانشگاه ایلام برگزار و با استقبال خوب مخاطبان به ویژه دانشجویان همراه بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران توانمند و مشهور کشور است که با نوشتن کتاب شاهنامه، قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید. بدون شک اگر آن زمان این کتاب های نوشته و اشعار ها سروده نمی شد زبان و ادبیات فارسی دچار تحریف بسیاری میشد.

وی بیان داشت: کتابخانه های عمومی ایلام سعی دارد با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی در راستای ارتقاء و پاسداشت زبان ادبیات فارسی برنامه های متنوع در حوزه های مختلف اجرا کند.

معاون فرهنگی دانشگاه ایلام نیز در این آیین عنوان کرد: اجرای این برنامه ها، تمدن ایران را بهتر و بیشتر به نسل آینده معرفی خواهد کرد.

صید مهدی ویسه افزود: در این راستا حوزه فرهنگی دانشگاه ایلام، برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان و اهل فرهنگ و هنر اجرا خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه ایلام نیز در این آیین، فردوسی را یکی از استوانه های بی مانند زبان و ادبیات فارسی دانست و به زیباشناسی این شاعر بزرگ در شعر فارسی اشاره کرد.

دکتر رحمان ذبیحی در ادامه با اشاره به جایگاه اندیشه های معنوی فردوسی، مطرح کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی علاوه بر اندیشه های اسلامی، در زمینه علوم و فنون زمانه خود سرآمد بود.

وی اظهار کرد: زبان شعری فردوسی منحصر به فرد و اندیشه های عاشقانه و عارفانه او بی نظیر بود.

لازم به ذکر است؛ این آیین با نقاله خوانی آندیا حیدری و با شعرخوانی محمد عسکری و سمیه رستم پور از شاعران نامدار استان همراه بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار