استاندار یزد: ماندگاری نیروهای نخبه از مزایای اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان است

استاندار یزد طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان را یکی از طرح های موثر در تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان دانست و گفت: ماندگاری نیروهای نخبه در استان و افزایش بازدهی صنایع از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ 23 May 2022

به گزارش دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که به منظور هم اندیشی پیرامون اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان برگزار شد، بر ضرورت توجه به مسئله نخبگان، جوانان و به ویژه جوانان یزدی به عنوان یک ماموریت و رسالت اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: یکی از طرح های موثر و الگویی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان و تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است.
استاندار یزد ادامه داد: رسالت ما در این حوزه، مدیریت و هدایت دانشحویان به مسیر درست است تا به خوبی در رشته تحصیلی خود موثر و نقش آفرین باشند.

فاطمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های حوزه اشتغال استان باید مبتنی بر حل مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیروهای بومی های استان و اشتغال بانوان باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان برنامه های متعددی در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: با توجه به لزوم حرکت جدی واحدهای تولیدی، صنایع و معادن در مسیر توسعه و پیشرفت، و پیوند فعالیت این واحدها با تکنولوژی جهت حضور فعال در بازار رقابتی و تولید محصولات نو، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدها، گام مهمی در این راستا خواهد بود.

استاندار یزد یکی از مزایای اجرای این طرح را، ماندگاری نیروهای نخبه در استان و جذب آن ها در بدنه صنعت دانست و افزود: در فاز اول اجرای این طرح، واحدهای علاقمند به شرکت در طرح باید احصاء و ساز و کارهای جذب دانشجویان طبق ضوابط هر واحد تدوین شود.

فاطمی در ادامه بر جمع بندی نام واحدها و شیوه نامه های آن، جهت درج در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی، صنایع و معادن که جهت بورسیه دانشجویان در واحد خود اعلام آمادگی کنند در اولویت دریافت مشوق ها و استفاده از معافیت ها قرار می گیرند.



منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار