برنامه های شاهچراغ بمناسبت شهادت امام جواد

به مناسبت ۳۰ ذی القعده و سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 28 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آخرین روز از ماه ذی‌القعده مصادف است با سالروز شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه (ع) که دوران عمر آن امام بزرگوار 25 سال و دوره امامتش 17 سال بوده است و با حیله خلیفه عباسی به شهادت رسید.

حضرت امام محمدتقی (ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه منوره در دامان پدر بزرگوارش حضرت رضا (ع) و مادر ارجمندش بانویی به نام سبیکه چشم به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد که مشهورترین لقب، جواد و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوجعفر است.

امام نهم شیعیان در بین مردم به «جواد» معروف بود چراکه ایشان با دست بخشنده در شناسایی و کمک‌رسانی به نیازمندان پیش‌قدم بود و برای ارتباط گسترده و ترویج دین اسلام و آموزه‌های آن، در موقعیت‌های مختلف از مردم دلجویی می‌کرد.

ایشان دارای خصوصیت‌های اخلاقی و اجتماعی منحصربه‌فردی ازجمله بردباری، نیکو سخن گفتن، عابد و ایثار، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر رفتار‌ها بود به‌گونه‌ای که باشخصیت بی‌نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی، دوست و دشمن را تحت تاثیر قرار می‌داد و به اعجاب و تحسین وامی‌داشت.

 

ویژه برنامه‌های دهه فجر در حرم شاهچراغ(ع)/ نمایشگاه «حرم مطهر در گذر زمان» تا 22 بهمن ادامه دارد

به مناسبت 30 ذی القعده و سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام جواد (ع) با حضور سخنرانان و مداحان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان فارس برگزار می‌شود.

حرم مطهر احمدی و محمدی نیز به همین مناسبت برنامه‌هایی را تدارک دیده که روز چهارشنبه 8 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حدائق و با مداحی محمد نائل برگزار می‌شود.

همچنین برای روز پنجشنبه 9 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء و با قرائت دعای کمیل با نوای حاج خلیل نگهبان مراسم سوگواری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار