نخستین جشنواره بازی‌های بومی اسفدن برگزار می‌شود

مدیر فرهنگسرای انجمن حمایت از حقوق کودکان اسفدن از برگزاری اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی و محلی اسفندن همزمان با روز جهانی کودک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 04 October 2015


محمد براتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: بازی‌های بومی و محلی بخشی از فرهنگ و هویت مردمان ایران زمین است که ضمن به ارمغان آوردن آرامش روحی و آمادگی جسمی و تحکیم باور‌ها و ارزش‌های حاکم به جامعه، باعث رشد عاطفی، ذهنی و معنوی کودکان می‌شود.

وی افزود: امروزه بیشتر بازی‌ها، سرگرمی‌ها و ورزش‌ها در دنیای صنعتی و مدرن رنگ و جلوه‌ای تازه یافته و بسیاری از این رشته‌های اصیل و با هویت که ریشه در فرهنگ، باور و تاریخ نیاکانمان دارد، در پس بازی‌های مدرن و جدید به فراموشی سپرده شده‌اند.

مدیر فرهنگسرای انجمن حمایت از حقوق کودکان اسفدن ادامه داد: ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی بخشی از هویت و فرهنگ ساکنان مناطق کشورمان را تشکیل می‌دهد‌ که در شادی و نشاط جوامع بشری نقش بسزایی دارد.

براتی تصریح کرد: این جشنواره با هدف آشناسازی، حفظ و انتقال فرهنگ ناب روستا به نسل جوان و نهادینه کردن فرهنگ بومی – محلی و همچنین بازخوانی خاطرات خوش گذشته به همت فرهنگساری انجمن حمایت از حقوق کودکان اسفدن برگزار می‌شود. بازی‌های این جشنواره شامل لپّربازی، برنجی برنجی، تپ تپ خمیر، از گل‌ها چه گل، جنت ازی و ریگ بازی (یک قل دو قل) است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار