معاون اجتماعي بهزيستي استان خبر داد:

افزايش زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست تحت پوشش بهزيستي خراسان رضوي

در حال حاضر هيچ بانوي خودسرپرست يا سرپرست خانوار پشت نوبت حمايت در بهزيستي خراسان رضوي وجود ندارد و همه‌ي افراد واجد شرايط، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 31 July 2022

به گزارش تابناک رضوی شهره شاهرودی معاون اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي، در این خصوص گفت: بر اساس آخرين ارزيابي، 16 هزار و 800 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي خراسان رضوي هستند كه نسبت به سال گذشته نزديك به 1500 نفر افزايش داشته است.
شهره شاهرودي گفت: اين در حالي است كه حدود 2 هزار نفر از افرادي كه پيش از اين تحت پوشش بوده‌اند از طريق بازتواني، استقلال معيشتي، ازدواج و ساير روش‌هاي توانمندسازي، از پوشش بهزيستي خارج شده‌اند.
به گفته شاهرودي بيش از 10 هزار و 500 نفر از اين زنان از بيمه درماني و بازنشستگي برخوردار هستند.
وي با بيان اينكه در خصوص بيمه‌هاي تكميلي زنان سرپرست خانوار، مذاكراتي با يكي از نهادهاي حاكميتي صورت گرفته است گفت: اميدواريم با همكاري اين نهاد و تأمين اعتبار لازم از سوي آنها 180 نفر از بانوان تحت پوشش كه نياز به درمان دارند را از بيمه‌ي تكميلي درمان برخوردار كنيم.
شاهرودي گفت: متأسفانه به دليل خشونت‌هاي خانگي، طلاق، استقلال زودهنگام دختران جوان و برخي رويدادهاي طبيعي مانند بيوه شدن زنان به جهت فوت همسر، تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزايش است و اميدواريم اعتبارات مورد نياز براي توانمندسازي اين طيف وسيع، تأمين شود.
وي از نيكوكاران خواست همت و تلاش بيشتري در اين زمينه داشته باشند و ادامه داد: اشتغال، استقلال اقتصادي، ازدواج، كارآفريني و دانش‌آموختگي از روش های توانمندسازي و مستقل شدن اين بانوان و جدا شدن آنها از پوشش سازمان‌هاي حمايتي است كه خيرين عزيز مي‌توانند با حمایت خود، شرايط اين استقلال را فراهم كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار