اولویت شهرداری اراک در حوزه ایمنی و بهداشت، سلامت و ایمنی جانی شهروندان است

شهردار اراک گفت: فلسفه وجودی یادآوری و گرامیداشت سالانه روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در عرصه جهانی، اهمیت جان انسان ها به عنوان یکی از مخلوقات بی بدیل ، بی همتا و منحصرفرد خداوند است.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 04 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با تاکید بر اینکه امروزه در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای، باید علاوه بر عوامل فیزیکی به عوامل روانی و مسائل اجتماعی نیز توجه شود،افزود: سه عنصر هنجاری، ساختاری و رفتاری در حوزه ایمنی و بهداشت مورد تاکید است.
شهردار اراک گفت:در حوزه هنجاری افرادی که در حوزه تولید و صنعت، چرخ خدمات و اقتصاد کشور را می چرخانند و به مردم خدمت می کنند، نیاز به قانون های حمایتی دارند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر تلاش نمایند و قانون های حمایتی برای کسب رضایت مردم به تصویب برسانند.
وی تصریح کرد: در حوزه ساختاری باید گفت که نهادهای تولیدی و خدماتی کوچکترین ساختار سازمانی را دارند و کمترین پرداختی متعلق به مسئولین و نیروهای HSE می باشد، بنابراین برای ایجاد انگیزه بیشتر بین افرادی که سلامت جان انسان ها در اولویت کارشان است، باید ساختار و جایگاه سازمانی ایمنی و بهداشت در هر نهادی ارتقا داده شود.
کریمی گفت: در حوزه رفتاری نیر باید آموزش در حوزه ایمنی و بهداشت همواره و از روز اول تا آخر کاری مد نظر قرار گیرد تا فرهنگ ایمنی در افراد نهادینه شود.
شهردار اراک با بیان اینکه مجموعه شهرداری در حوزه ایمنی و بهداشت اقدامات خوبی را به ثمر رسانده است، گفت: سال گذشته در تمامی پروژه های عمرانی پمانکارن موظف به تعیین کارشناس ایمنی برای پروژه شدند که با نظارت عالیه شهرداری، بحث ایمنی و بهداشت حرفه ای رعایت شود
وی افزود: اولویت شهرداری اراک در حوزه ایمنی و بهداشت، سلامت و ایمنی جانی شهروندان است لذا در راستای ارتقا سطح سلامت شهروندی و افزایش ایمنی شهری، ۲۹ نقطه حادثه خیز شهر اراک بر اساس مصوبات کمیته عالی HSE شهرداری، رفع خطر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار