قاچاق سوخت سه برابر شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس، از افزایش حدود سه برابری پرونده های قاچاق سوخت، از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد .
کد خبر: ۱۱۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 30 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامرضا سالاری گفت:از ابتدای امسال تاکنون تعداد 1240 فقره پرونده تخلف قاچاق سوخت در شعب تعزیرات حکومتی ویژه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال1401 حدود 170 درصد افزایش داشته است.
سالاری بیشترین تعداد پرونده قاچاق سوخت موجود را در شهرستان شیراز و سپس لار اعلام کرد و افزود: تعداد 321 پرونده قاچاق سوخت در تعزیرات حکومتی شیراز و 231 پرونده هم در اداره تعزیرات شهرستان لار ، بررسی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود:قاچاقچیان نیز با حکم شعب تعزیرات استان افزون بر 405 میلیارد و 477 میلیون ریال پرداخت جریمه محکوم شدند که این میزان جریمه نیز با توجه به تعداد پرونده های متشکله ، افزایش داشته است .
وی یادآور شد که احکام مورد اشاره به استناد تبصره چهار ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی ،مبنی بر ضبط کالا و پرداخت جریمه 2 برابر ارزش سوخت مکشوفه ، صادر و اجرا شده و سوخت توقیف شده پس از صدور حکم قانونی ،تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان شده است .
سالاری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان فارس و همجواری با استان‌های مرزی تاکید کرد:میزان اختلاف زیاد میانگین قیمت فراورده های سوختی در بازار داخلی و کشورهای همسایه، انگیزه متخلفان برای قاچاق سوخت را افزایش می‌دهد.
غلامرضا سالاری افزود: تعداد 21شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در سطح استان وظیفه رسیدگی به پرونده های قاچاق را بر عهده دارند .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار