خودروهای شوتی امنیت مردم را به مخاطره انداخته‌ است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خودروهای شوتی یک معضل جدی در جاده‌ها است که امنیت مردم را به مخاطره انداخته‌ است.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 24 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: برخورد جدی با خودروهای شوتی در کنار کار انتظامی نیازمند کار اطلاعاتی ویژه است.
وی یادآورشد: مبارزه جدی و هدفمند در امر قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری و هماهنگی بین‌ استان‌های مختلف کشور است.
وی افزود: استان مرکزی از استان‌های مبدا و مقصد قاچاق کالا و ارز نیست اما فشارهای زیادی را متحمل است.
وی بیان کرد: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در محل جغرافیایی، محل تردد خودروهای شوتی زیادی است ( خودروهای حمل کننده کالای قاچاق) که مخاطرات جدی در راه‌های این استان ایجاد می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مبارزه جدی در امر قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی، کار جمعی می‌طلبد.
نظری اظهار کرد: نیاز است نشستی با مسئولان امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های همجوار برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های فراوانی در خصوص قاچاق کالا و ارز دارند و تاکیدات ویژه‌ای در این خصوص بیان کردند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: در امر قاچاق کالا و ارز مولفه‌های متعدی دخیل است و برخورد جدی در این مسیر، نیازمند عزم ملی است.
سرهنگ احمدرضا چگینی افزود: استان مرکزی شهدای زیادی در امر مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک استان معبر تقدیم کرده که تمام آنها سرمایه‌های بزرگی بودند.
وی بیان کرد: در سه ماه گذشته کشف کالای قاچاق در این استان به لحاظ ارزش ریالی، نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۲ درصد افزایش دارد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۳۱۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل، ۲۶۵ خودرو توقیف و ۲۹۶ نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ چگینی اظهار کرد: از مجموع خودروهای توقیفی در خصوص قاچاق کالا و ارز این استان در سه ماه اول امسال، ۱۰۷ خودرو شوتی است که این آمار بیانگر تردد بالای خودروهای شوتی در جاده‌های استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار