طراحی و ساخت تجهیز حفاطتی اضافه سرعت مکانیکی واحدهای برق آبی در نیروگاه مسجدسلیمان انجام شد

مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از طراحی و ساخت تجهیز حفاطتی اضافه سرعت مکانیکی واحدهای برق آبی برای اولین بار در این نیروگاه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 10 September 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، افشین قلی پور با اشاره به طراحی و ساخت تجهیز حفاظتی اضافه سرعت مکانیکی در نیروگاه مسجدسلیمان، عنوان کرد: این تجهیز مهم و استراتژیک به عنوان آخرین لایه حفاظتی واحدها و کل نیروگاه در شرایط بحرانی افزایش دور واحد است که به همت و تلاش کارشناسان مجموعه سازمان آب و برق خوزستان به روش مهندسی معکوس و مشابه طرح شرکت فویت زیمنس ساخته شد.

قلی پور افزود: تجهیز حفاظتی اضافه بار مکانیکی که امروز استفاده می شود، ساخت شرکت  هاربین چین است که در شرایط عملیاتی، عملکرد نامناسبی داشته و در آزمون‌های شبیه سازی فانکشنال، عملکرد با خطای بالا و غیرقابل تنظیم برای آن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کالیبراتور شبیه ساز مکانیزم اضافه سرعت ( اوراسپید) در سال ۱۴۰۰ توسط همکاران متخصص شرکت تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور طراحی و ساخته شده است و مرجعی برای تست، تایید و تنظیم این تجهیز حفاظتی است.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان اینکه ساخت تجهیز اضافه سرعت مکانیکی برای اولین بار در کشور، در  نیروگاه  مسجدسلیمان صورت گرفته است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، ضمن صرفه جویی ارزی و کاهش‌ وابستگی به شرکت‌های اروپایی، ضریب امنیت نیروگاه نیز ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان افزود: نیروگاه سد مسجدسلیمان دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی و در مجموع با توان تولید ۲۰۰۰مگاوات ساعت انرژی، نقش مهمی در پایداری شبکه برق کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار