همایش همیاران وقف در مرکز خراسان‌جنوبی

همایش همیاران وقف امروز مصادف با چهارمین روز از هفته وقف در آستانه بقعه متبرکه سید تاج الدین علی روستای ساقی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 06 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، همایش همیاران وقف امروزبا حضور متولیان موقوفات، اعضای هیئت امنای و خادمان بقاع متبرکه و هیئت امنای موقوفات در آستان بقعه متبرکه سید تاج الدین علی روستای ساقی با همکاری اداره اوقاف و اجور خیریه شهرستان خوسف برگزار شد.

این همایش با هدف شخصیت دادن و تکریم اصحاب و یاوران اوقاف و تبادل و ارتباط برلی انتقال تجربیات و بازدید‌هایی به صورت حضوری در بقاع متبرکه و استفاده از تجربیات هیئت امنای این بقعه برگزار شد.

حجت الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در این همایش اظهارداشت: ماموریت اوقاف در سه بعد شامل بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات و امورات قرآنی است.

وی با بیان اینکه اوقاف نقش مهمی در شناسایی، احیا و بهره‌وری از موقوفات دارد تصریح کرد: نقش اوقاف و امور خیریه تشویق و ترغیب مردم به سمت و سوی وقف‌های جدید با احصای نیاز‌های روز جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان گفت: در حوزه بقاع متبرکه از آنجایی که هیات امنایی مدیریت می‌شود در سه مقوله عمرانی، مدیریتی و فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه رونق یافته و باید هیات امنا تلاش کنند تا وضعیت عمرانی بقاع را سروسامان بدهند، چون مورد نیاز مردم است.

خدایی خاطرنشان کرد: در حوزه امورات قرآنی واقفان خیراندیشی وجود داشته اند که وقف‌های را از خودشان به یادگار گذاشته‌اند در مقوله تبلیغ، ترویج و تبیین و تعلم قرآن اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار