تایید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس در استان قزوین

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از تایید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سوی هیئت نظارت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، عباس کاظمی اظهار کرد: از ۳۴۹ ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، ۹ نفر انصراف و ۳۸ نفر هم اعتراضی به عدم تایید و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی نداشتند.

وی افزود: به همین دلیل ۳٠۲ نفر توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین ۱۹۳ نفر، ۱۵۲ نفر تایید و ۴۱ عدم تایید شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در حوزه بوئین زهرا و آوج ۷۲ نفر مورد بررسی قرار گفته است که از این تعداد ۵۲ نفر تایید و ۲٠ نفر عدم تایید شده اند.

این مسوول اضافه کرد: در حوزه تاکستان ۳۷ نفر مورد بررسی قرار گرفته است که ۲۲ نفر تایید و ۱۵ نفر عدم تایید شده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۳٠۲ نفری که صلاحیت آن‌ها توسط هییئت نظارت بررسی شده است، ۲۲۶ نفر تایید و ۷۶ عدم تایید شده اند، اظهار داشت: در مجموع استان قزوین ۷۵ درصد کاندیدا‌ها از سوی هیئت نظارت تایید شده اند.

کاظمی خاطر نشان کرد: امروز و دیروز فرمانداران عدم احراز و تایید را اعلام کرده اند و کاندیدا‌ها سه روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و ۳٠ روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار