صدور سند مالکیت برای رودخانه‌های استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: سنددار شدن یکصد هکتار از بستر رودخانه‌های این استان،با هدف جلوگیری از دست درازی و تصرف به منابع آبی تا پایان سال جاری در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 22 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،عزت‌اله آمری در مراسم رونمایی از 7 فقره سند رسمی بستر رودخانه‌های استان مرکزی به مساحت حدود 30 هکتار که با حضور مدیران ثبت اسناد و املاک استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی برگزار شد، افزود: طول رودخانه‌های اصلی استان 9 هزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: در اولویت نخست برای حدود 2700 کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعات حریم و بستر انجام و نقشه‌های مربوطه تهیه شده است. اولویت صدور سند برای رودخانه‌های داخل شهرها و روستاها و مناطق با تراکم جمعیت بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: این شرکت علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه مربوط به بستر دریاچه سدهای بزرگ این استان، مانند سد کمال‌صالح، سد الغدیر و سد پانزده خرداد انجام شده و مستندات برای صدور اسناد را به اداره‌کل ثبت ‌اسناد و املاک ارسال کرده است.

آمری تصریح کرد: دریافت سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به متولی‌گری وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها را منتفی می‌کند و آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل می‌آورد.

وی بیان داشت: با دریافت اسناد مالکیت رودخانه‌ها، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این رابطه مشخص می‌شود. همچنین با انجام اقدامات لایروبی و فعالیت‌های حفاظتی رودخانه‌ها، جان و مال مردم در سوانح طبیعی همانند سیل در معرض تهدید قرار ندارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار