فرمانده کل سپاه:

وعده صادق جلوه‌ای از حقیقت بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وعده صادق جلوه‌ای از حقیقت بود و به این معناست که اگر شرایط اقتضا کند ما عمل کرده شمشیر می‌کشیم و عزت مسلمانان نیز بر هر چیزی واجب است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ 10 July 2024
به گزارش تابناک رضوی،  یادواره شهدای قرارگاه رمضان با شعار « قرارگاه رمضان و چهل سال مجاهدت» به همراه رونمایی از کتابهای تدوین شده در این رابطه به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزار شد.
 
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: قلب‌های مردم ایران سرشار از عشق، دلدادگی، عاطفه و احساس عمیق نسبت به همه ملت های مسلمان در هر نقطه عالم خصوصا شهیدان اسلام و خانواده های آن‌ها که چشم و چراغ ما هستند، خواهد بود.
 
وی گفت: این قرارگاه یکی از استثنایی‌ترین قرارگاه‌های ما از ابتدا بوده و برای هدفی مشخص شکل گرفته است و یکی از مهم‌ترین ارکان جنگ و دفاع بوده و شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
وی افزود: وعده صادق جلوه‌ای از حقیقت بود و به این معناست که اگر شرایط اقتضا کند ما عمل کرده شمشیر می‌کشیم و عزت مسلمانان نیز بر هر چیزی واجب است.
 
 فرمانده کل سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مسلمان‌ها نسبت به سیاست‌های دشمنان آگاه و بیدار شده و رهبری دشمن را خوب می‌شناسند اما به قدرت الهی نیز آگاهی دارند.
 
سردار ذوالقدر نیز در ادامه، گفت: در زمان جنگ فرماندهان به این نتیجه رسیدند باتوجه به اینکه اکثر عملیات ها در منطقه خوزستان اتفاق می‌افتد، منطقه عملیاتی را تغییر داده تا مزیت رقابتی دشمن را از آن بگیرد.
 
حمایت از مردم عراق از وظایف اصلی قرارگاه رمضان
وی افزود: بر همین اساس، ایده تأسیس مرکز جنگ‌های نامنظم توسط فرماندهی وقت سپاه جهت توسعه منطقه نبرد مطرح و به تصویب رئیس جمهور رسید.
 
وی در ادامه به ماموریت اصلی قرارگاه رمضان که پشتیبانی از جنگ و ایجاد جبهه‌های جدید در آن زمان بوده است اشاره کرد و بیان کرد: ماموریت دیگر این قرارگاه، تلاش در راه گسترش انقلاب اسلامی از طریق به کارگیری و آموزش مردم و همچنین حمایت از مردم عراق بوده است.
 
سردار ذوالقدر در خصوص رونمایی از دو کتاب «اطلس قرارگاه رمضان و جنگ فراسوی مرز (کارنامه قرارگاه رمضان)، اظهار داشت: کتاب‌های حاضر با تلاشی چندساله به ثمر رسیده و در آن‌ها به بخشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های قرارگاه رمضان پرداخته شده است.
 
در طول دو سال اول فعالیت قرارگاه رمضان، ۱۷ عملیات بزرگ شامل فتح ۱ تا فتح ۱۰ و همچنین ۷ عملیات ظفر ۱ تا ۷
و ۱۱۰۰ عملیات محدود در سطح کشور عراق انجام شذه است.
 
وی تاکید کرد: در ابتدای راه‌اندازی این قرارگاه، ۲۳ هزار نفر در آن فعالیت کرده و ۳۰ هزار رزمنده مجاهد و پیش‌مرگ عراقی نیز در آن حضور داشتند.
 
همچنین سردار عبدالرضا مسگریان، فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه نیز با اشاره به جمله‌ای از سردار سلیمانی، گفت: قرارگاه رمضان حقیقتا یک چشمه‌ی خیر بوده است و در راستای جهاد تبیین، یادواره‌هایی در پاسداشت مقام شهدای این قرارگاه برگزار شده و خواهد شد.
کمال حسینی
https://sharghnegar.ir/?p=12841
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار