مشهد بعد از تهران، جزو شهرهای پیشرفته از نظر سینمایی است

مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی گفت: مشهد بعد از تهران، جزو شهرهای پیشرفته از نظر سینمایی است و بخش خصوصی نقش مهمی در این توسعه داشته است. با این حال، نیاز است که سینماهای شهرستان‌های استان نیز توسعه یابند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ 08 September 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا ذوقندی در حاشیه جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران «مهروشید» در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت جشنواره‌ها در فیلم‌سازی گفت: جشنواره‌ها در سطوح مختلفی برگزار می‌شوند و محلی برای تجلی آثار سینمایی و تصویری هستند.
 
وی ادامه داد: جشنواره‌ها، به‌ویژه جشنواره‌های محلی و استانی، بستری مناسب برای مقایسه، نقد، و ارتقای آثار هنری فراهم می‌کنند. به نظر من، جشنواره‌های منطقه‌ای که قبل از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شوند، از اهمیت بالایی برخوردارند.
 
مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی تصریح کرد: این جشنواره‌ها به هنرمندان کمک می‌کنند تا آثار خود را با دیگران مقایسه کرده و جایگاهشان را در جامعه سینمایی پیدا کنند.
 
ذوقندی همچنین به استقلال فیلم کوتاه به عنوان یک ژانر اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه خود یک گونه مستقل است و نیازی نیست که فیلم‌سازانی که در این حوزه موفق هستند به ساخت فیلم بلند روی آورند. فیلم کوتاه از نظر داستان، ساختار سینمایی و مخاطب دارای استقلال است و باید به عنوان یک هنر مستقل پذیرفته شود.
 
وی با اشاره به توسعه سینما در خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد گفت: مشهد بعد از تهران، جزو شهرهای پیشرفته از نظر سینمایی است و بخش خصوصی نقش مهمی در این توسعه داشته است. با این حال، نیاز است که سینماهای شهرستان‌های استان نیز توسعه یابند.
 
مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی تصریح کرد: در سال گذشته، سینماهایی در تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار راه‌اندازی شده‌اند، اما این سینماها باید متناسب با جمعیت شهرستان‌ها توسعه یابند.
 
ذوقندی به گفت‌وگوهایی که در سفر سال 1401 به خراسان رضوی انجام شده اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با استاندار امضا شده است و بخش خصوصی برای توسعه سینما در شهرستان‌ها حمایت خواهد شد. امیدواریم با اجرای برنامه هفتم توسعه، روند سینماسازی در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیش از گذشته گسترش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار