منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد آماده واگذاری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اعلام کرد: قطعه اول منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد واقع در شهرستان فامنین پس از یازده سال آماده واگذاری به سرمایه گذاران شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 15 September 2024

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اعلام کرد: قطعه اول منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد واقع در شهرستان فامنین پس از یازده سال آماده واگذاری به سرمایه گذاران شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قطعه اول منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در شهرستان فامنین آماده شده و برای این مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است اظهار داشت: این منطقه ویژه اقتصادی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد که با واگذاری و استقرار بخش‌های مختلف به پیشرفت و توسعه شهرستان و استان کمک می‌کند. 

وی از ایجاد شهرک صنعتی مشارکتی به عنوان یکی از خلاقیت‌های استان خبر داد و افزود: یکی از مشکلات ما در این خصوص تامین اراضی بود که در اجرای این طرح با هدف استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی، زمین مورد نیاز توسط بخش خصوصی تامین و دولت نیز زیر ساخت‌ها را ایجاد می‌کند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به مکان یابی میدان بار جدید همدان اعلام کرد: میدان بار جدید همدان که سال‌ها مشکل داشت در یکی از شهرک‌های صنعتی نزدیک شهر همدان مکان یابی شده و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد ۲۶ ماه گذشته بیان کرد: در این مدت ۴۶۰ هکتار از اراضی به نام دولت سند زده شد و ۷۰۰ هکتار نیز تعیین تکلیف شده و مراحل پایانی را طی می‌کند که با اضافه شدن این اراضی، وسعت شهرک‌های صنعتی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت. 

حقیقی با بیان این‌که طی ۲ سال گذشته ۹۰ لیتر بر ثانیه آب متعارف و نامتعارف (پساب فاضلاب شهر همدان) برای واحد‌های مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی تامین شده است اضافه کرد: در تامین برق این واحد‌ها نیز جهش چشمگیری داشتیم و در این مدت ۲۳۰ مگاوات برق برای واحد‌های تولیدی تامین شده است.

وی از گازدار شدن ۵ شهرک و ناحیه صنعتی خبر داد و گفت: آسفالت ۱۱۵ هزار متر مربع از سطح شهرک‌های صنعتی، ۲ تصفیه خانه برای شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده و ۳ تصفیه خانه نیز مراحل پایانی را سپری می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان از بهره‌برداری ۵۹۴ رح در شهرک‌های صنعتی استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: در زمینه جذب سرمایه گذاری نیز ۷۴۵ قرارداد برای ساخت واحد‌های تولیدی با سرمایه گذاران منعقد شده است. 

وی اعلام کرد: طی ۲ سال گذشته برای ۸ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های صنعتی استان اشتغال ایجاد شده که در ادوار گذشته در این بازه زمانی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده بود. 

حقیقی با بیان این‌که ایجاد خوشه‌های صنعتی به عنوان صنایع کوچک و موتور پیشران مورد توجه است بیان کرد: تا سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۶ خوشه صنعتی فعال بود که طی ۲ سال گذشته خوشه صنعتی فرش، چرم و پوشاک ایجاد و در حال اتمام است و ایجاد ۲ خوشه جدید برای سیر و سنگ‌های قیمتی نیز در دست پیگیری است. 

وی با اشاره به این‌که استفاده از پساب فاضلاب در شهرک‌های صنعتی رشد خوبی داشته است گفت: قیمت پساب از آب گران‌تر و ۱۵ برابر رشد کرده و در حال حاضر صنعت فولاد در شهرک صنعتی ویان از پساب فاضلاب شهر همدان استفاده می‌کند و همدان جزو ۷ استان پیشرو در این بخش محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان این‌که ۳۲ شهرک صنعتی در استان فعال است اعلام کرد: ویان با ۳۴۰ هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان است که به زودی بزرگترین شهرک صنعتی استان در ملایر با ۳۷۰ هکتار احداث می‌شود که یک زیرساخت ایده آل برای استقرار صنایع و حضور سرمایه گذاران خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار