استاندار کرمانشاه خبر داد؛

ساخت ۶۰۰ کلاس درس در غالب ۱۹۳ مدرسه طی سه سال اخیر در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از ساخت و ساز ۶۰۰ کلاس درس در قالب ۱۹۳ مدرسه طی سه سال اخیر در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰ 18 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی عصر امروز (۲۸ شهریور ماه) در جشنواره شهید رجایی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما بر اساس آیات صریح قرآنی و سیر و سنت پیامبر اکرم (ص) موظفیم در کنار مظلومان عالم خود را قرار دهیم، در غیر این صورت در صف ظالمان قرار خواهیم گرفت.
 
وی افزود: امید است همه ما که مزین به عنوان مسلمان هستیم پیامبر را یک الگو برای خود قرار دهیم. 
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مظلومین عالم به ما چشم امید دارند و ابراز انزجار حداقل وظیفه اسلامی و انسانی ماست؛ زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکا قبل از انقلاب اسلامی با ایران و ایرانی دشمنی داشته و ما نیز با آمریکا دشمن هستیم و برادری نداریم.
 
وی خطاب به مدیران گفت: شما مدیران نظام اسلامی در استان کرمانشاه هستید که افراد در جامعه و خانواده باید نکات پسندیده اسلامی را از شما دریافت کنند و الگو بگیرند. 
 
وی اضافه کرد: امید است در ادامه مسیر هر مجموعه که خدمت رسانی‌های مختلفی را بر عهده می‌گیرند با جدیت و به درستی مسئولیت و کار خود را خالصانه انجام دهند.
 
صحرایی بیان کرد: مسئولیت امانتی است در اختیار ما و اگر این امانت نبود من و شما مدیران هم نبودیم و به دست ماقبل ما باقی می‌ماند.
 
وی تشریح کرد: آنچه که انجام می‌شود تا آخرین زمان مسئولیت باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگوی خداوند متعال باشیم و کار خود را خالصانه انجام دهیم، مبادا لحظه‌ای سستی یا غفلت در کار به ما غالب شود.
 
وی در ادامه افزود: روند شتابنده‌ای در استان با هم استانی‌های خود داشتیم و دعای خیر ما بدرقه راه دولت چهاردهم است، امید است همه این تلاش‌ها به تعالی و رشد استان کرمانشاه منجر شود.
 
صحرایی یادآور شد: در دوره سه ساله بنده، یک چهارم روستاها گازرسانی شده، ۱۴ شهرستان سبز و ۳۷۰ روستا آبرسانی شده، همچنین شهرهایی مثل کنگاور جوانرود و سرمست از تنش آبی خارج شده‌اند.
 
وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بهسازی و ۱۹ نقطه حادثه‌خیز رفع مشکل شد که مهمانان و مسافران با سلامت و آرامش تردد کنند. 
 
صحرایی خاطر نشان کرد: بعد از ماه‌ها پیگیری با ۱۲ نامه رسمی و ۲ جلسه با شورای عالی امنیت ملی، ۳۰ همت بودجه از محل اجازه مقام معظم رهبری برای تکمیل ابر پروژه استان کرمانشاه، راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص یافته که هفت برابر بودجه سالانه عمرانی استان کرمانشاه بوده است.
 
وی اضافه کرد: شروع این فرایند یعنی یک هزار شغل مستقیم که همکاران برای استان به ارمغان می‌آورند.
 
صحرایی ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه نیمه دوم بهار ۱۴۰۲ تحویل پیمانکار داده شد که باید هشت سال پیش بازسازی می‌شد و به تعویق افتاده بود که مجبور به شخم زدن باند اصلی شده و زمانی که این شخم زدن اتفاق افتاد تابستان سال گذشته بود.
 
وی اضافه کرد: در فصل بارش و سرما امکان بازسازی وجود نداشت که از این فرصت استفاده شد و ۲ کارخانه آسفالت در فرودگاه بارگذاری شد و لوله کشی گاز برای کار به فرودگاه وارد شد و لایه پنجم باند اصلی که به گرمای حداقل ۲۵ درجه نیاز داشت، طی این هفته تمام شد.
 
صحرایی ادامه داد: اکنون در فرودگاه همکاران ما در حال بازسازی و نصب سیستم نور هستند که به گردشگران نیازهای درمانی و بهداشتی برسد.
 
وی عنوان کرد: ترانزیت گمرکات استان کرمانشاه در فروردین و اردیبهشت امسال از ترانزیت مرز رجایی جلو افتاده و رتبه اول کشور را استان کرمانشاه کسب کرده است.
 
وی افزود: در شرایطی که سایر مرزهای جنوبی‌ بیشتر از ۱۰ سال منتظر خدمات رسانی اربعین هستند، استان ما ظرف ۲ سال راه ۱۰ ساله را طی کرده، مرز ما ۲۴ ساعته شده، به یک مسیر تردد مطمئن برای زوار تبدیل شده و ۱۵۰ موکب از نقطه صفر مرزی تا شهرهای مقدس منتظر زوار ایرانی بوده اند.
 
وی یادآور شد: مرز شوشمی نیز یک مرز نیمه فعال بوده که امروز بسیار فعال و با تردد بسیار مسافرین در هر ۲ طرف تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: استان کرمانشاه رتبه دوم را در جذب دانشجویان غیر ایرانی کسب کرده و رتبه اول را در جوانی جمعیت و نهضت ملی دارد. 
 
صحرایی در ادامه افزود: ۱۶ همت تخصیص ارزی برای صنایع استان جذب و ۴۵ مگاوات ظرفیت تولید برق برای تقویت و کمک به صنایع استان صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: برای نسل فاخر و توانمند استان تلاش شده و ۶۰۰ کلاس درس در غالب ۱۹۳ مدرسه طی سه سال به فضای استان اضافه و جمعیت بالای ۱۰ نفر در کانکس ها به ۱۰۷ مدرسه با سازه های مقاوم تبدیل شده است.
 
صحرایی گفت: در صادرات کالا رشد ۱۳۰ درصدی داشتیم و در پنج ماهه نخست صعب العبور ترین برق رسانی‌ها در استان صورت گرفته است.
 
وی افزود: ۱۰۸ مزرعه تولید ماهی‌های سردابی داشتیم که با تولید ۶ هزار و ۲۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده که تا ۹ هزار تن نیز امکان پیشرفت داشته و با این وجود ریجاب می تواند قطب ماهی‌های سردابی کشور باشد که این یعنی تولید پروتئین و گوشت سفید برای مردم استان کرمانشاه افزایش پیدا می‌کند.
 
صحرایی گفت: رتبه بیکاری از ۱۴.۲ درصد به ۱۲.۲ درصد رسیده، همچنین فعالیت منطقه آزاد قصر شیرین نیز رو به رشد است.
 
وی ادامه داد: استان کرمانشاه یک ماه پیش بزرگترین کلان شهر در زیرساخت‌های فیبر نوری بوده و دولت بزرگترین شبکه ارتباطی را برای مردم طراحی کرده که بعد از ماه‌ها این توافق نهایی می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: روند چشمگیر و تصاعدی در اشتغال را در ماه‌های آینده  که ثمره زیر ساخت ها در استان است، خواهیم دید و بهمن ماه با وجود افتتاحیه‌های بزرگی که در حوزه اشتغال مفید و مولد در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد، نتیجه تلاش ها دیده می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار