۶هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری

گروه استان‌ها-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان حدود ۶ هزار هکتار است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ 23 September 2024

روح الله سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک در شهرکرد» اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۶ هزار هکتار است که عمدتاً ارقام ماکسیما، مای، سیمون، ویجیتا، ۷۰۳ و ۷۰۴ هستند که ارقام میان رس و زودرس هستند. 

وی بیان داشت: میانگین تولید ذرت در استان حدود ۶۵ تن است که پیش بینی می‌شود حدود ۴۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود. ذرت علوفه‌ای از اواسط اردیبهشت ماه تا اوایل تیر ماه کاشت می‌شود و از اواخر شهریور ماه تا اواسط مهر ماه برداشت می‌شود. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان تامین بذر، کود و سموم ذرت علوفه‌ای به قیمت‌های یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. عمدتاً آبیاری بارانی و چند سالی هست که آبیاری تیپ صورت می‌گیرد که ۷۰ درصد نسبت به روش‌های آبیاری غرقابی و حدود ۳۰ درصد نسبت به آبیاری بارانی راندمان بهره‌وری آب در این روش افزایش پیدا می‌کند. 

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: از ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان، حدود دو هزار هکتار در شهرستان شهرکرد و هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان فارسان و حدود ۹۰۰ هزار در شهرستان بروجن است. این سه شهرستان بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای را در استان دارند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار