پروژه‌های نهضت ملی مسکن یزد؛ پیشرفت و چالش‌ها

گروه استان‌ها - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با ارائه آمار و اطلاعاتی درباره روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان، از تحویل ۲۸۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان خبر داد و تأخیر در برخی پروژه‌ها را ناشی از مشکلات تأمین مالی دانست.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 04 October 2024

به گزارش تابناک یزد، علیرضا نادریان‌زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن این استان، به تشریح وضعیت فعلی پروژه‌ها پرداخت و اظهار داشت که این نهاد در حال حاضر ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا دارد. این واحدها در دو بخش «گروه ساخت» و «بنیاد ساخت» در حال پیگیری هستند.

به گفته نادریان‌زاده، نیمی از این پروژه‌ها تحت مدیریت مستقیم بنیاد مسکن و با عنوان «بنیاد ساخت» پیش می‌رود، به‌طوری‌که واحدهای مسکونی ساخته‌شده توسط این نهاد به متقاضیان تحویل داده می‌شود. بخش دیگر پروژه‌ها نیز تحت عنوان «گروه ساخت» مدیریت می‌شوند، جایی که بنیاد مسکن زیرساخت‌ها و قطعات آماده‌شده را در اختیار متقاضیان قرار داده و آنها با استفاده از تسهیلات و خدمات فنی بنیاد، به ساخت و ساز اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تحویل ۲۸۰۰ واحد مسکونی تا به امروز، افزود که تا پایان سال، ۴۰۰ واحد جدید در قالب «بنیاد ساخت» و حدود ۴۰۰۰ قطعه در قالب «گروه ساخت» به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

نادریان‌زاده همچنین از مشکلاتی که باعث تأخیر در برخی پروژه‌ها شده سخن گفت و تأکید کرد که کندی تأمین آورده متقاضیان و عدم تأمین تسهیلات بانکی دو عامل اصلی این تأخیرها هستند. وی خواستار تسریع در همکاری بانک‌ها برای رفع این چالش‌ها و پیشبرد سریع‌تر پروژه‌ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار