استان کرمانشاه سال گذشته ۲۰۲ بار لرزید

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه از وقوع ۲۰۲ زمین لرزه در استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 05 April 2016
مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه از وقوع ۲۰۲ زمین لرزه در استان طی سال گذشته خبر داد.

فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی سال ۹۴ در مجموع ۲۰۲ مورد زمین لرزه در گستره استان کرمانشاه به وقوع پیوسته و در شبکه لرزه نگاری استان ثبت و پردازش شده است.

وی افزود: بزرگترین زمین لرزه در این بازه زمانی در تاریخ ۲ اسفند ماه ساعت ۳۵ دقیقه بامداد به وقت محلی با بزرگی ۳/۶ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمینی حوالی تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی رخ داده است.

فروزی خاطر نشان کرد: از تعداد فوق الذکر، ۴۰ مورد زمین لرزه در فصل بهار، ۴۵ مورد در تابستان، ۶۵ مورد در پاییز و ۵۲ مورد در زمستان رخ داده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه یادآور شد: بیشترین لرزه خیزی در سال ۹۴ مربوط به شهرستان صحنه، ماهیدشت، پاوه و گهواره بوده است.

فروزی در ادامه افزود: برای مقایسه، در سال ۹۳ جمعا ۴۱۵ مورد زمین لرزه در استان کرمانشاه رخ داده که بزرگترین آنها در تاریخ ۱ شهریور ماه سال ۹۳ ساعت ۳۶ دقیقه بامداد به وقت محلی با بزرگی ۵/۳ درجه در مقیاس امواج درونی حوالی سومار بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ به ترتیب شهرستان های سومار، قصرشیرین و صحنه بیشترین فعالیت لرزه ای را داشته اند.

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر این شبکه لرزه نگاری به عنوان مرکز منطقه لرزه نگاری غرب کشور با پوشش استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان با دارا بودن بیش از ۱۸ ایستگاه لرزه نگاری فوق حساس باند پهن، تمامی زمین لرزه های رخ داده در کرمانشاه و دیگر استان ها را به طور شبانه روزی ثبت و پردازش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار