پرداخت تسهیلات حمایتی به عشایر بیله سوار

فرماندار بیله سوار مغان از پرداخت تسهیلات حمایتی به عشایر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 18 June 2016

آرام حلیم روز شنبه در نشستی با مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: این تسهیلات برای حمایت از خانوارهای عشایری که دام‌ های آنها در اثر بیماری تب برفکی و حوادث طبیعی و تلفات جاده ای هنگام کوچ آسیب دیده‌ و از بین رفته با مدت بازپرداخت پنج ساله با بهره چهار درصد پرداخت می‌ شود.
او با اشاره به اینکه عشایر با تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامپروری ، پیشگام در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند گفت: عشایر به عنوان سردمداران تولید کشور نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند و توانسته اند شعار هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی را در اقتصاد کشور عملی کنند.
وی همچنین به ابلاغ قانون بودجه 95 اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال به نام اقدام و عمل نامگذاری شده تلاش می شود از محل بودجه امسال توجه ویژه ای به جامعه عشایری و روستایی شهرستان شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، قادر هنرمند مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت 39درصدی عشایری شهرستان بیله سوار گفت: بیش از 15 هزار عشایر در شهرستان بیله سوار زندگی می کنند و بیش از 600 هزار راس دام سبک در این منطقه توسط عشایر پرورش و نگهداری می شود.
وی افزود: با هدف حمایت از عشایر شهرستان بیله سوار هفت میلیارد ریال در قالب تسهیلات به عشایر ارایه خواهد شد و ضمانت تسهیلات به صورت زنجیره ای خواهد بود.
او اولویت پرداخت تسهیلات را داشتن دفترچه عشایری دانست و گفت: اختصاص تسهیلات بر اساس شاخص های حمایتی اولویت دار به عشایر از ماه آینده آغاز خواهد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار