رقابت های آزمایشگاهی دانش آموزان کشور در قزوین آغاز شد

چهاردهمین دوره رقابت های آزمایشگاهی فیزیک، شیمی و زیست شناسی دانش آموزان کشور با حضور 288 شرکت کننده در قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، این رقابت ها به مدت دو روز با حضور 198 دانش آموز دختر و 90 دانش آموز پسر پایه های دوم و سوم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی دوره دوم متوسطه نظری، به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه بازدید از محل آزمون علمی این رقابت ها، گفت: فعالیت های آزمایشگاهی از ارکان مهم آموزشی محسوب و زمینه رشد دانش و مهارت دانش آموزان را نیز فراهم می سازد.
سالار قاسمی با اشاره به اینکه این نوع فعالیت ها علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش سطح میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت های روزمره افراد منجر می شود، افزود: این در حالی است که این مهم زمینه های نوآوری و خلاقیت دانش آموزان را در عرصه های مختلف درسی و آموزشی نیز فراهم می کند.
وی ادامه داد: رقابت های آزمایشگاهی با هدف فعال سازی آزمایشگاه واحدهای آموزشی و پژوهشی، ایجاد زمینه برای رشد و ارتقاء توانمندی های دانش آموزان، تقویت مهارت های ذهنی و روان حرکتی، ایجاد انگیزه جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان، تقویت انگیزه معلمان و مدیران برای شناسایی و به کارگیری عوامل موثر در یادگیری پایدارتر دانش آموزان و ترویج فعالیت های آزمایشگاهی و دست ورزی های دبیران و دانش آموزان است.
قاسمی با اشاره به اینکه مسابقه های آزمایشگاهی این دوره به صورت تیمی برگزار و هر تیم متشکل از سه نفر است، ادامه داد: استان قزوین در این دوره از رقابت ها با سه تیم متشکل از یک تیم دانش آموزان دختر در رشته فیزیک و دو تیم دانش آموز پسر در رشته های شیمی و زیست شناسی حضور دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: مسابقه های آزمایشگاهی دانش آموزان در دو مرحله آزمون علمی و عملی از امروز آغاز که آزمون علمی در نوبت صبح و آزمون عملی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در آزمایشگاه های مرکزی، دبیرستان شهید بابایی و دبیرستان فرزانگان برگزار می شود.
اختتامیه رقابت های آزمایشگاهی دانش آموزان کشور فردا /پنجشنبه/ با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سالن دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار و به شرکت کنندگان برتر لوح و هدایا اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار