مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خبر داد:

30 هزار کنتور خراب مشترکین تعویض می شود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان اینکه بر اساس میزان میانگین آب مصرفی می‎توانیم از صحت کنتور آب مطمئن شویم، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 30 هزار کنتور خراب در استان گلستان باید تعویض شود که تاکنون 6 هزار کنتور خراب تعویض شده است.
کد خبر: ۲۸۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 01 September 2016
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان اینکه بر اساس میزان میانگین آب مصرفی می‎توانیم از صحت کنتور آب مطمئن شویم، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 30 هزار کنتور خراب در استان گلستان باید تعویض شود که تاکنون 6 هزار کنتور خراب تعویض شده است.

محمد هادی رحمتی با حضور در برنامه رادیویی روزنه از صدای مرکز گلستان از مشترکین خواست نسبت کاهش مصرف خود در فصل تابستان اقدام نمایند.

وی افزود:  با توجه به اینکه ما در سطح کشور هرساله با خشکسالی متوالی مواجه هستیم و با تغییر اقلیم پیش می رویم، هر ساله منابع آب بسیاری هدر می رود که این خود نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی افزود در حال حاضر 22 شهر  و 360 هزار آحاد مشترک تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب استان گلستان قرار دارند و حدود 80 میلیون متر مکعب آب استحصال می کنیم که از این مقدار 58 میلیون متر مکعب آن بصورت صورتحساب برای مشترکین صادر ومابقی در بخش های دیگر مصرف می شود.

وی با بیان این مطلب که 95 درصد منابع تامین آب استان وابسته به آبهای زیرزمینی و چاهها و 5 درصداز آبهای سطح الارضی استفاده می شود افزود با توجه به اینکه استان گلستان منطقه کشاورزی است در معرض آلودگی سموم قرار دارد تنها مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی می تواند به مدد آب باقی مانده در ته چاه‌ها و مخازن سدهای گلستان آمده و گذر منطقه از بحران خشکسالی را آسان‌تر نماید.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطرنشان کرد یکی از برنامه هایی که در راستای مدیریت مصرف آب شرب صورت گرفته راه اندازی طرح همیاران آب است که همکاران ما در قالب اکیپ هایی با لباس فرم شرکت آب وفاضلاب در سطح شهرهای استان گشت می زنند و با شهروندانی که الگوهای مصرف آب را رعایت نکنند بار اول تذکر در با ردوم اخطار کتبی و برای بار سوم نسبت به قطع انشعاب آب منزل آنها اقدام خواهند کرد.

مهندس رحمتی تصریح کرد در راستای فرهنگ سازی و آموزش مصرف صحیح آب شرب با سازمان آموزش و پرورش تفاهم نامه ای منعقد شده و برنامه هایی به همین منظورانجام شده است ولی کافی نیست ، باید در کتاب درسی مقاطع پایه دبستان  در خصوص آب و صرفه جویی در مصرف نکات آموزشی دیده شود که امیدواریم مسئولین امر به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت نیرو برای هر مترمکعب مبلغ 1000تومان هزینه می کند اما به مردم مبلغ 250تومان ارائه می دهند که این فاصله بسیار زیاد بوده و مشکلاتی را برای ارائه خدمات رسانی به شهروندان بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه قطعی آب در شهرهای استان نداریم خاطرنشان کرد شهر گنبد طی سالهای گذشته با مشکل قطعی آب روبه رو بوده و با اقداماتی که انجام شد، شهروندان شهر گنبد 2 سال گذشته را بدون قطعی آب سپری کردند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان اظهار داشت در همین راستای تعداد 3 حلقه چاه آب  با مجموع متوسط آب تولیدی (دبی) 65 لیتر در ثانیه در راستای افزایش تولید آب در منطقه ایگدر حفر و تجهیز شده که جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار