معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان :

واریز 4میلیارد و 700میلیون ریال کمک سرانه به حساب مدارس/لزوم استفاده ازظرفیت دستگاهها برای بهسازی و زیباسازی مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها گفت : توسعه منابع انسانی فرایندی خودآگاه و سیستماتیک است که برای رسیدن به اهداف مشخص صورت می گیرد و به آموزش و توسعه فعالیت‌های انسانی در سازمان‌های مرتبط است و کمک می‌کند تا شرایط فرهنگی خاصی ایجاد شود که در آن کارکنان به پتانسیل بالقوه برای بهره‌مند شدن از افراد و سازمان دست یابند .
کد خبر: ۲۹۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 12 September 2016
خدا نظر دریکوند افزود : ارتقای قابلیت‌ها و توانایی‌های کارکنان و سازمان‌ها در گرو توسعه منابع انسانی است
وی در ادامه خاطر نشان کرد : امروزه رسمیت و عینیت سازمان‌ها با منابع انسانی آن‌ها شناخته می‌شود و اهمیت دادن به منابع انسانی به عنوان اساس و محور کار مدیریت سازمان‌هابه حساب می آید .
 
 
دریکوند آموزش و پرورش را مهمترین مولد منابع انسانی کشور برشمرد و گفت : ساز و کاری که می‌توان به وسیله آن به منابع انسانی اهمیت داد و از آن به عنوان یک سرمایه بی‌پایان و پایدار در جهت بهره‌وری و پویایی سازمان بهره گرفت آموزش به منظور توسعه نیروی انسانی است.
وی در ادامه به اهداف توسعه منابع انسانی اشاره کرد و افزود :  توسعه منابع انسانی باید به دنبال اهداف  ایجاد آگاهی علمی و ارتقای سطح اطلاعات و دانش کارکنان ، ارتقای قابلیت‌ها و توانایی‌های کارکنان و سازمان‌ها، ارتقای سطح آگاهی اجتماعی کارکنان سازمان‌ها،توسعه مهارت و توانایی‌های انجام کار، به روز کردن اطلاعات کارکنان و بهبود عملکرد آن‌ها و آشنا کردن کارکنان جدید با هدف‌های سازمان باشد .  دریکوند در ادامه به شعار ((اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل )) اشاره کرد و افزود : با توجه به محدودیت ها و تنگناهای مالی و ضرورت مدیریت درست منابع مالی و انسانی نظارت دقیق بر  درآمدهای اختصاصی ضرورتی است که بیش از گذشته باید به آن توجه شود .
وی درآمدهای اختصاصی را درآمدهایی عنوان کرد که با اجازه قانون تحصیل و در بودجه سالانه تحت این عنوان نامیده می شوند و افزود : این درآمدها برای تامین بخشی از برنامه ها و فعالیتها که انجام آنها برای دستگاهها لازم و ضروری است پیش بینی شده است دریکوند بر تغیر نگرش مدیران تاکید کرد و گفت : مدیران باید شیوه های خلاقانه جذب درآمدهای اختصاصی را اجرا و از تجارب برتر سایر مدیران استفاده نمایند .
وی خوداتکایی در آموزش و پرورش را یک سیاست راهبردی عنوان کرد و گفت : با توجه به گستردگی آموزش و پرورش و ظرفیت های درآمدی متنوعی که وجود دارد ضرورت دارد تا مدیران نسبت به مدیریت این درآمدها و هزینه کرد درست آن در راستای ارتقای شاخص ها اقدام نمایند .
دریکوند در ادامه پروژه مهر را مهمترین برنامه آموزش و پرورش برشمرد وتاکید کرد: مدیران باید از تمام ظرفیت ها برای بازگشایی مدارس استفاده کنند تا بتوانیم مهر را با نشاط آغاز کنیم .
وی در ادامه به فعالیت گسترده کارگروههای این شورا اشاره کرد و تصریح کرد : کمیته تعمیر و تجهیز شورای پروژه مهر در فصل تابستان با رنگ آمیزی و تعمیر مدارس تلاش کرده تا فضاهای آموزشی برای حضور دانش آموزان بهسازی شود .
دریکوند به واریز 4میلیارد و 700میلیون ریال کمک سرانه به حساب مدارس اشاره کرد و گفت : این کمک سرانه به حساب مدارس دولتی واریز شده تا مدیران بتوانند مشکلات پیش روی خود را برطرف نمایند

وی در ادامه توجه مدیران  را به شاخص های ارزیابی پروژه مهر جلب کرد و افزود : ارزیابان وزارتی و استانی در آستانه بازگشایی مدارس روند فعالیتهای مدیران را مورد نظارت و ارزیابی قرار می دهند .لذا لازم است مدیران با خودارزیابی از فعالیتهای خود به مستند سازی اقدامات انجام شده توجه کنند .

دریکوند تعامل با دستگاههای ذیربط مانند شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و سایر ادارات را لازم برشمرد و تاکید کرد : مدیران باید از ظرفیت سایر دستگاهها برای بهسازی و زیباسازی زیر ساخت های مدارس و فضاهای بیرونی مدارس استفاده کنند. .

دریکوند در پایان سخنان خود به اهتمام آموزش و پرورش برای تامین رفاه و آسایش فرهنگیان اشاره کرد و گفت : دولت تلاش می کند تا با افزایش تعهدات بیمه تکمیلی و افزایش اعتبارات تسهیلات بانکی  فرهنگیان گامی کوچک در برطرف کردن مشکلات قشر شریف فرهنگیان بردارد .

 

گفتنی است که در این گردهمایی روسای ادارات تعاون و امور رفاهی ، بودجه ،تدارکات و امور مالی به تشریح برنامه های خود پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار