وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

آغاز مطالعات بخش لایه‌های آهکی در 5 استان کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اطلاعات معادن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 13 September 2016
محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در مراسم بازدید از پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافی معدنی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران درخصوص سرمایه‌گذاری برای معادن پیگیری می‌کنند، لذا در نظر داریم تا اطلاعات معاون را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

وی افزود: باید معادن در کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم، لذا استفاده از منابع معدنی نیازمند سرمایه‌گذاری‌هاست که جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته پروانه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن تنها برای عده‌ای صادر می‌شد، بیان داشت: اکنون بهره‌برداری از این مجوزها صورت نمی‌گیرد، بنابراین درصدد واگذاری مجوزهای گذشته به افراد متقاضی جدید هستیم.

نعمت‌زاده بر توسعه تحقیق و پژوهش‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان زمین‌شناسی تاکنون به دستاورهای خوبی دست پیدا کرده است، لذا اگر اطلاعات و پژوهش‌ها تکمیل شود، می‌توانیم مکان حفر چاه‌ها و استفاده از منابع را به خوبی پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از آغاز مطالعات بخش لایه‌های آهکی در 5 استان کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون در 5 استان کشور مطالعات بخش لایه‌های آهکی در لایه‌های سخت آغاز شده است.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اهمیت این مطالعات افزود: در صورت پایان این مطالعات و کاربردی شدن آن می‌توانیم بخشی از کمبود آب را جبران کنیم.

نعمت‌زاده بر اهمیت سازمان زمین‌شناسی کاربردی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: در این سازمان آزمایشگاه‌های پایه‌ای وجود دارد که مشابه آن در منطقه موجود نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار