معاون استانداری خراسان جنوبی: مهار ناهنجاری به همراهی مردم نیاز دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند آسیب های اجتماعی را مهار کند و همراهی مردم را در این امر خطیر نیاز دارد.
کد خبر: ۳۴۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 21 December 2016
محمد حسینی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: در گفت و گوی اخیر مقام معظم رهبری در جمع سران نظام عنوان شد که جلوگیری از آسیب های اجتماعی هم همانند اقتصاد مقاومتی، امری حیاتی است و متولیان امر باید از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند.
وی خطاب به امامان جمعه استان، عنوان کرد: معظم له فرمودند « کسانی که این کشور و نظام را قبول ندارند و حتی خود بنده را هم قبول ندارند، اما به حکم اینکه انسان هستند وارد مقوله رفع آسیب های اجتماعی شوند».
وی اظهار کرد: در بحث آسیب های اجتماعی باید جامعه را حساس کنیم و بهترین انتقال دهنده این حساسیت به مردم، ائمه جمعه هستند، و این مهم باید فرهنگ سازی شود که دولت یا مردم به تنهایی نمی توانند حلال این معضل باشند.
وی با اشاره به اینکه موقعیتی که امروز درگیر آن هستیم حاصل مدیریت سی و چند ساله ماست، بیان کرد: متاسفانه نتوانستیم دولت و مردم را مدیریت کنیم و اگر اعتیاد به مدارس ابتدایی رسیده، باز هم به مدیریت ما مربوط است.
حسینی عنوان کرد: از واقعیت نمی شود فرار کرد، بلکه با کمک هم تدابیری بیندیشیم که به درد مردم بخورد، اشتغال باید ایجاد شود و کمک به بخش خصوصی بهترین راه است.
به گفته معاون استانداری خراسان جنوبی سرمایه گذار باید احساس کند که پشتوانه ای دارد نه اینکه برای روند اجرایی کار با بی مهری های گوناگون روبه رو شود.
وی ادامه داد: کارهای اساسی اینگونه است و گرنه جلوگیری از چایخانه های سنتی و قلیان خانه ها نه تنها جلوی آسیب را نگرفت بلکه آسیب ها را به خانه ها و مخفیگاه هایی فاسد کشاند.
وی اضافه کرد: در بحث آسیب های اجتماعی دولت مکلف شد که چهار هزار میلیارد ریال در چار محور طلاق، اعتیاد، مفاسد و نقاط بحرانی هزینه کند اما این هزینه ها بدون یک مدیریتی مدون، خروجی خوبی نخواهد داشت.
به گفته حسینی باید جامعه را به نحوی پیش ببریم که جوان فقط منفی گرا نباشد بلکه در کنار پیام های منفی، پیام های مثبت را هم دریافت کند و این در حالی است که موقعیت به جایی رسیده که تمامی گردهمایی ها، رویکرد انتقادی دارند و جوان فکر می کند تعدادی دزد حکومت را به دست گرفته اند.
در پایان گردهمایی امروز امامان جمعه خراسان جنوبی در بیرجند، بیانیه ای در پنج بند صادر شد .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار