حماس: هیچ جایگزینی برای ساف وجود ندارد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که این جنبش سعی در تشکیل هیچ نهاد جایگزینی برای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) ندارد و به اصل رقابت سیاسی و پافشاری بر اصلاح آن ایمان دارد.
کد خبر: ۳۵۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 08 January 2017

به گزارش تابناک : به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دیدار با نویسندگان و تحلیلگران مسائل سیاسی در شهر غزه تصریح کرد: تشکیل دولت فدرالی هیچ جایی در برنامه‌های حماس ندارد بلکه ما خواستار اصلاح ساختار ساف بر اساس توافقات صورت گرفته میان تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی و بازسازی نهادهای فلسطینی به تناسب نیازهای مرحله کنونی هستیم و این نیازمند وجود اراده سیاسی و حسن نیت است.

حیه در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که روابط حماس با مصر بهتر شده است و این جنبش علاقه‌مند به برقراری روابط قوی با مصر است.

وی افزود: ما می‌خواهیم طرح‌های مصر را که اخیرا درباره نوار غزه مطرح شده، تکمیل کنیم و حماس آماده ادامه این روند به منظور بهبود روابط با برادران مصری است و به این مساله اهتمام دارد که به هر نحو ممکن، هیچ ضربه‌ای به امنیت مصر وارد نشود.

این عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش همیشه درهای فلسطین را به روی تمامی کشورها باز کرده است و از برقراری روابط با تمامی کشورها استقبال می‌کند؛ مشروط به این که این روابط به نفع مسأله فلسطین باشد و فلسطین را وارد جناح‌بندی‌ها نکند.

به گفته وی، سیاست خارجی حماس متوازن است و این جنبش هرگز خود را وابسته به هیچ طرفی نخواهد کرد.




منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار