قالیباف در اهواز؛

اولین منفعت برجام برای کشورهای اروپایی بود

مقام معظم رهبری مطلبی را بیان کردند که برای نخبگان بسیار مهم است و به فرموده ایشان باید در پنج گام حرکت کنیم تا تمدن اسلامی که هدف نهایی انقلاب اسلامی است شکل بگیرد
کد خبر: ۴۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 10 May 2017
 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ادامه دیدارهای خود در شهر اهواز، در میان جمعی از بزرگان و نخبگان اقوام استان خوزستان حاضر شد و در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

قالیباف گفت: مقام معظم رهبری مطلبی را بیان کردند که برای نخبگان بسیار مهم است و به فرموده ایشان باید در پنج گام حرکت کنیم تا تمدن اسلامی که هدف نهایی انقلاب اسلامی است شکل بگیرد.

وی ادامه داد: نخستین گام شکل‌گیری خود انقلاب است که این انقلاب به رهبری حضرت امام به پیروزی رسید. امام راحل هیچ کلامی جز برای خدا نگفت و هیچ گامی جز در راه خدا برنداشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خاطرنشان کرد: گام دوم ایجاد نظام اسلامی بود که ما در 12 فروردین 58 به این نظام اسلامی رای دادیم و در حقیقت توانستیم حکومت طاغوت را حذف کرده و در این مقطع از زمان کشور را در سایه اهل بیت و فرهنگ قرآنی اداره کنیم. 

گام سوم نیز دولت‌سازی است که ما در انقلاب اسلامی یک هدف مادی داشتیم و در این هدف وظیفه ما آن بود که آسایش، آرامش و رفاه را در جامعه برای همه کسانی که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند فراهم کنیم. در این میان دین، مذهب، قومیت و سلیقه آنها تفاوتی ندارد و حتی کسی که به عنوان توریسم به کشور ما می‌آید و میهمان ماست نیز در سایه نظام اسلامی قرار دارد و باید برای همه این آرامش و امنیت را برقرار کنیم.

قالیباف تاکید کرد: در کنار وظیفه مادی یک وظیفه معنوی نیز بر دوش داریم و در این زمینه مکلف هستیم که بستر را برای سعادت اخروی همه شهروندان فراهم کنیم. من یک وقتی به همکارانم در شهرداری می‌گفتم که هر چقدر هم شهرمان را خوب بسازیم اما نتوانیم در این شهر عبادت خدا را انجام دهیم از اهداف خود دور افتاده‌ایم و انقلاب اسلامی نیز برای این اهداف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: قوه مجریه در این میان وظیفه دارد این ظرفیت‌ها و منابع موجود اعم از منابع مادی و انسانی را به خوبی به کار گیرد و اگر نتوانیم دولت اسلامی را به‌درستی ایجاد کنیم نباید توقع داشته باشیم تا جامعه خود را نیز درست کنیم و اگر جامعه درست نشود هدف بعدی ما برای تمدن‌سازی اسلامی نیز محقق نمی‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با بیان اینکه ما چندین دوره است که در دولت‌سازی دچار مشکل هستیم، گفت: اساس این دولت‌سازی باید در قوه مجریه اتفاق بیافتد. البته حتما قوه مقننه و قضاییه در این دولت‌سازی نقش دارند اما محوریت و کار اصلی بر دوش قوه مجریه است تا دولت‌سازی به درستی انجام شود و آن دو چیز که نباید در دولت‌سازی وجود داشته باشد فقر و تکاثر است و آن دو چیز که حتما باید وجود داشته باشد تعلیم و تکریم است.

قالیباف یادآور شد: متاسفانه امروز وقتی به کارنامه دولت‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم این دو موضوع برعکس شده به نحوی که امروز همه ما در جامعه شاهد هستیم فقر و تکاثر وجود دارد اما در مقابل تعلیم و تکریم در جامعه ضعیف است.

وی در ادامه گفت: امروز شنیدم که یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری اینگونه خطاب کرده که آنهایی که 12 سال در جایی مسئول بودند بیایند و گزارش دهند که در این 12 سال چه کرده‌اند؟ من 12 سال توفیق خدمت در شهرداری را داشتم و با افتخار گزارش می‌دهم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افزود: از روزی که توفیق خدمت پیدا کردم گفتم که بر اساس باورهای انقلاب اولین کار ما این است که فاصله بین شمال و جنوب را کاهش دهیم تا فرق فاحش بین مردم حاشیه‌نشین و فقیر با شمال شهر وجود نداشته باشد و امروز با افتخار می‌گوییم که این اتفاق در شهر تهران افتاده است.

قالیباف همچنین اظهار کرد: از عمر شهرداری تهران از بدو تاسیس بلویه تاکنون نزدیک به 100 سال می‌گذرد که در این مدت تمام زیرساخت‌های شهر تهران اعم از بزرگراه‌ها، پل‌ها، زیرساخت‌های عمرانی، تونل، مترو، مساجد، سینما و تئاتر و تمامی شاخص‌هایی که برای یک شهر لازم است رشد چشمگیری داشته و اگر همه این آمار یکصد سال را جمع کنیم می‌بینید که 48 درصد همه زیرساخت‌های تهران در طول 11 سال ساخته شده و 50 درصد آن در طول 90 سال گذشته. اینها عدد و رقم دارد و قابل مقایسه است.

وی به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در دوران تصدی بر شهرداری اشاره کرد و گفت: در روزی که شهر تهران را تحویل گرفتیم یک متر تونل رفت و آمد برای تردد ماشین وجود نداشت اما امروز 26 کیلومتر تونل برای حمل و نقل وجود دارد.

 ما افتخار می‌کنیم و این کارنامه ماست البته امروز حتما سر تعظیم در مقابل مردم تهران فرود می‌آورم که نتوانستم آنطور که زیبنده آنهاست و آنگونه که حق این مردم و نظام اسلامی است کار کنیم. ای کاش می‌توانستم و بیشتر از این خدمت می‌کردم، آنها باید به بزرگواری خودشان ببخشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خاطرنشان کرد: خدا خودش می‌داند که ذره‌ای کوتاهی نکرده‌ام و در این مدت نشد اذان صبحی در تهران بلند شود و من در خانه‌ام باشم و تا پاسی از شب برای خدمت به مردم دوندگی نکنم. البته ما این سوال را از آنها داریم که شمایی قرار بود تحول اقتصادی در کشور ایجاد کنید بعد از چهار سال فرافکنی نکرده و گزارش دهید اما به جای آنکه گزارش کار دهند مردم را می‌ترساند، این مایه خجالت و شرم است، ایرانی و ترس؟

قالیباف یادآور شد: بعضا می‌خواهند مردم را بترسانند و فکر می‌کنند ما با تولید ثروت مخالف هستیم در حالیکه یکی از وظایف دولت مردم، تولید ثروت است و ما حتما دست واردکنندگانی که ورود تکنولوژی و مواد اولیه را می‌کنند می‌بوسیم و نوکری آنها را می‌کنیم.

وی افزود: اولین منفعت برجام برای کشورهای اروپایی بود. ببینید چند ده میلیارد دلار اقلام به ما فروختند اما در مقابل کدام کارخانه ما راه افتاد؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تاکید کرد: در دولت‌سازی باید به مناطق محروم توجه داشت و این شرایط باید به دست شما مردم عزیز تغییر پیدا کند. شما هر دفعه که به شهر تهران سفر کردید دیدید که در این شهر مسیرها و آدرس‌ها تغییر پیدا کردند چرا که مسیرهای جدیدی باز شد پس به شما قول می‌دهیم که این روند تحول را در هر جای کشور مخصوصا استان خوزستان که آسیب دیده دوران دفاع مقدس است شاهد باشید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار