فرق دانشجویان دیروز با امروز

معاون وزیر بهداشت به تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی دانشجویان دیروز با امروز پرداخت.
کد خبر: ۴۲۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 13 May 2017
محمد رضا فراهانی، در تشریح تفاوت‌های دانشجویان دیروز با امروز؛ اظهار داشت:‌ دانشجویان نسل ما دغدغه‌های اجتماعی و احساس مسئولیت اجتماعی در آنها غلیظ تر و خالص تر و قوی تر بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: بنده احساس می‌کنم نسلی که ما بودیم نسل سوخته بود، البته با عشق و اختیار و انتخاب خودمان. نسل ما حاضر بود برای نسل‌های آینده و کشور و اعتقادات خود همه چیز خودش را بگذارد و با آبرو و جان و مال و همه سرمایه ورود می‌کرد و احساس مسئولیت اجتماعی بسیار قوی و پررنگ بود.

فراهانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم تحت تاثیر مواجهه فرهنگی و بحث اومانیسم و نهیلیسم و بحث‌های انسان گرایانه و فردمحور در دنیا این تاثیرات بر فرهنگ ما و جوانان ما نیز گذاشته شده است، البته بخشی به خودشان فکر می‌کنند که خودشان باید از این مواهب و شرایط این جامعه و زندگی‌شان استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: شاید هم ما اشتباه می‌کردیم. نسل ما خیلی به خودمان فکر نمی‌کردیم ولی نسل موجود همیشه حقوق خودش را مطرح می‌کند و اینکه باید به یک چیزهایی برسد.

فراهانی اظهار داشت:‌ در خیلی از جمع‌های دانشجویی نیز این مسئله را مطرح کردم که ما (دانشجویان قدیمی) با ایده آل‌هایمان در حوزه‌های فرهنگی - اقتصادی و علمی؛ تلاش کردیم برای اینکه تمدن ایرانی اسلامی را دوباره احیا کنیم همانند آن دهه‌هایی که تمدن ایران بر اوج بود و یکی از 4 تمدن بزرگ به حساب می‌آمد، تا تمدن ایرانی اسلامی دوباره پیشرفت کند و در دنیا خودش را نشان دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین حتماً چند نسل باید ایثارگری کند تا به این موفقیت‌ها برسیم، و حال احساسم این است که این مسئله کمی در دانشجویان کنونی کمرنگ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار