فعالیت ۳۰ هزار سفیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس لرستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان از آموزش و فعالیت ۳۰ هزار سفیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس لرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 07 July 2017
محمدتقی شاکرمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به آموزش ۳۰ هزار سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس لرستان اشاره کرد و گفت: طرح «نماد» با هدف آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا می شود و با اجرای این طرح در هر مدرسه یک مربی آموزش دیده حضور خواهد داشت.

وی افزود: آسیب های اجتماعی متناسب با تغییر و تحولات اجتماع و رشد و نوآوری وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی های نوین ارتباطی در حال تغییر است و ضرورت دارد تا با دانش فنی روز برای پیشگیری از آسیب ها گام برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری لرستان به آموزش ۳۲ هزار دانش آموز لرستانی در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: این آموزش ها نتایج مطلوبی در بر داشته و تا حدود زیادی توانسته است از اثرات نامطلوب تهدیدات فرهنگی بکاهد.

شاکرمی به تربیت ۵۰ کارشناس برای حضور در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: کارشناسان با حضور در مدارس آموزش های لازم را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دانش آموزان ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: باید تربیت به گونه ای باشد که از آسیب ها پیشگیری شود و دانش آموز مهارت لازم را برای نه گفتن در برابر انحرافات و آسیب ها داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری لرستان تشکیل پرونده شخصیت برای تمامی دانش آموزان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: باید خصوصیات، روحیات و شخصیت هر دانش آموز در این پرونده ثبت شود تا مربیان بهتر بتوانند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و به اعمال روش های مناسب تربیتی دست بزنند.

شاکرمی به ۴ آسیب عمده در اجتماع هم اشاره کرد و اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی آسیب هایی است که جامعه ما را تهدید می کند و باید برای مقابله با این آسیب ها برنامه ریزی کرد.

وی با تقدیر از همراهی و تعامل سازنده آموزش و پرورش، یادآور شد: عدالت آموزشی و ساماندهی مناسب منابع انسانی در مدارس محروم و کم برخوردار عامل مهم دیگری است که می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار