«عمارت خسرو»، «تپه آسیاب» و «غار یوان» در دست کاوش باستان شناسی است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در دست کاوش بودن چند اثر تاریخی استان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 12 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تایناک به نقل از ایسنا، اکبر رضایی ، با اشاره به فعالیت گسترده حوزه باستان شناسی در سطح استان اظهارکرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امسال برنامه بسیار گسترده ای برای انجام کاوشهای باستان شناسی در نقاط مختلف تاریخی استان دارد.
 
وی ادامه داد: عمرت خسرو در قصرشیرین یکی از این آثار تاریخی ارزشمند استان است که تاکنون چند فصل کاوش باستان شناسی در آن صورت گرفته و هم اکنون نیز در این اثر تاریخی مشغول کاوش و بررسی های علمی باستان شناسی هستیم.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تپه آسیاب در شهرستان کرمانشاه نیز یکی از ارزشمندترین تپه های تاریخی استان است که هم اکنون تیم کاوش باستان شناسی مشغول کاوش آن هستند.
 
رضایی تصریح کرد: غار یوان در منطقه میان دربند شهرستان کرمانشاه نیز از دیگر آثار تاریخی ارزشمند استان است که کاوشگران مشغول بررسی های باستان شناسی در آن هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بررسی های باستان شناختی در اطراف سد جامیشان سنقر از دیگر فعالیت های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طول سالجاری است.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: گمانه زنی و کاوش در سراب هرسین را نیز اخیرا به اتمام رسانده و در حال مطالعات نتایج به دست آمده از آن هستیم.
 
رضایی همچنین از در دست اجرا بودن مرمت کاخ ناتمام ساسانی در بیستون خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار