ضرورت به روز بودن معلمان

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید بر علم همراه با اخلاق، بر ضرورت به‌روز بودن معلمان در پاسخگویی به نسل جدید تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:احمد رحمانیان در جمع رؤسای ادارات حقوقی ادارات کل وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان‌های وابسته به این وزارت اظهار داشت: قانون مداری و ترویج فرهنگ قانون مداری باید به‌عنوان یک درس مستقل در مدارس آموزش داده شود.

وی افزود: یکی از علل ضعف فرهنگ قانون مداری در کشور عدم پرداختن به این موضوعات در سنین کودکی و نوجوانی است که باید با آموزش در مدارس در افراد جامعه نهادینه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه در مدارس نباید فقط بر مباحث علمی تأکید کرد، گفت: اهمیت موضوعات تربیتی، مذهبی و فرهنگی در کتب درسی باید به میزان موضوعات علمی باشد زیرا اگر دانش آموزان اخلاق و انسانیت و تعالیم مذهبی را به‌خوبی فرا نگیرند آموزش موضوعات علمی هیچ ارزشی ندارد.

قاضی رحمانیان رسالت اصلی آموزش‌وپرورش را تربیت صحیح دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ حجاب و عفاف و ارائه الگو و پوشش مناسب ترویج گردد و سبک زندگی اسلامی ایرانی به آنان آموزش داده شود و همچنین توسعه فرهنگ اقامه نماز و برپایی نماز جماعت در مدارس بین آنان و برگزاری مجالس انس با قرآن موردتوجه قرار گیرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان باید واحدهای مشاوره ازلحاظ کیفی و کمی تقویت شوند، تأکید کرد: دولت باید سازوکارهای قانونی و اجرایی به‌منظور افزایش انگیزه معلمان با ساماندهی مناسب خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان و افزایش حقوق و دستمزد آن‌ها مورد لحاظ قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت فضاهای آموزشی مناسب با اصول شهرسازی و الگوی معماری اسلامی و ایرانی به‌صورت ویژه باید موردتوجه قرار گیرد بسیاری از مراکز آموزشی غیرانتفاعی در مکان‌هایی فعالیت می‌کنند که صرف‌نظر از اینکه ازلحاظ مقررات ملی ساختمان ایمن نیستند، حداقل ضوابط و استانداردهای آموزشی را نیز ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانش برخی از معلمان به‌روز نیست، تأکید کرد: برای جوابگویی به نسل کنونی باید دانش و اطلاعات علمی، مذهبی و تربیتی معلم‌ها به‌روز باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه اگر نگران وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی جامعه در آینده هستیم باید بر روی آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کرد، افزود: کودکان و نوجوانان امروز مدیران و زمامداران آینده هستند پس باید آن‌ها را در مسیر صحیح قرار داد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به برخی از آسیب‌های نوجوانان و جوانان از قبیل خشونت و اعتیاد بیان کرد: تزلزل در ارکان خانواده و عدم اطلاع والدین از شیوه‌های فرزند پروری و آموزش مهارت‌های ارتباطی و ضعف اطلاعات و معلومات اجتماعی و حقوقی آن‌ها از علل اصلی این آسیب‌ها است.

 رحمانیان گفت: افزایش خودکشی در بین نوجوانان و جوانان به فشارهای درسی به دانش آموزان از سوی والدین، مشکلات خانوادگی، ضعف اعتقادات مذهبی، عدم آموزش مهارت‌های ارتباطی، روابط نامشروع، شکست عاطفی و عشقی، عدم آموزش موضوعات مرتبط با بلوغ جنسی و برخی از شبکه‌های اجتماعی برمی‌گردد.

لازم به ذکر است طرح قاضی در مدرسه چندین سال است که در مدارس باهدف ارتقاء آگاهی و معلومات دانش آموزان و توانمندسازی آن‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم استان فارس و سازمان آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود.

 این طرح با توجه به موفقیت اجرا در استان فارس در سایر استان‌ها به‌عنوان یک الگو مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تاکنون تعداد 140 جلسه طرح قاضی در مدرسه برای بیش از 10 هزار دانش‌آموز برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار