مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبرداد

برخورد جدی با متخلفان سوزاندن لاستیک و ضایعات در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از برخورد جدی این اداره کل با متخلفان سوزاننده لاستیک و ضایعات در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 12 October 2017
به گزارش تابناک تبریز،  اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی اظهار کرد: اخیرا طبق گزارشات مردمی که به این اداره کل رسیده، متاسفانه عده‌ای افراد سودجو در تبریز و شهرهای استان اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها جهت بازیافت و فروش سیم‌های موجود در لاستیک می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه سوزاندن هرگونه پسماند و ضایعات که باعث آلودگی هوا و انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط می‌شود و برای سلامتی انسان و سایر جانداران مضر باشد، طبق قانون مدیریت پسماند، قانون جلوگیری از آلودگی هوا و آیین‌نامه اجرایی آن تخلف محسوب می‌شود.

قاسمی افزود:این اداره کل بر طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود با چنین اقداماتی به شدت برخورد کرده و به شهرداری‌های استان نیز در این خصوص تذکر داده شده که از عوامل اجرایی‌اش بخواهد تا جلو افراد متخلف و سوزانندگان زباله را در محدوده شهرها بگیرد.

وی با استناد بر تحقیقات علمی تاکید کرد: وجود مواد سمی فراوان از قبیل اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای کربن، هیدروکربن‌های فرار و هیدروکربن‌ای پلی‌آروماتیک و سایر ترکیبات گازهای مضر ناشی از سوزاندن لاستیک‌های فرسوده، اثرات مخربی بر سلامتی انسان و موجودات زنده و محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به صدور اطلاعیه متعدد و اخطاریه‌های لازم، یگان حفاظت محیط زیست و اکیپ‌های پایش و نظارت اداره کل استان ضمن برخورد با سودجویان و آلوده‌کنندگان محیط زیست، نسبت به معرفی متخلفان این امر به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی از شهروندان و علاقه‌مندان به محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده سوزاندن لاستیک توسط افراد متخلف و سودجو مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار